van 2 besturingsystemen 1 verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo allemaal,
Ik heb windows xp home (C) en prof (D) op mijn pc staan, bij het aanzetten van mijn pc krijg ik beide systemen op het scherm en dan moet ik kiezen welke ik wil gebruiken.
Nu wil ik de home editie van mijn pc verwijderen, en wil ik de prof erop houden, daar staat trouwens ook al mijn werk, gegevens en software op.
Weet iemand hoe ik dit veilig kan doen zodat er niks verwijderd wordt van de prof instellingen e.d. , en ik wil de prof ook als C vermeld zien staan en niet als D.
Kan ik nu gewoon de Home editie verwijderen met de originele cd zonder dat er iets veranderd aan mijn win.prof of mijn werk en gegevens veranderd.

Wie?

De opstartbestanden staan op C:, dat is geen probleem, alleen de installatie op de D: verplaatsen naar de C: is wel een probleem, alle verwijzingen naar de programma's op de D: verwijzen daar naar de D:.

Je zult dan b.v. Partition Magic drivemapper moeten gebruiken om dat goed te krijgen.

Bedankt Lange Pier,

ik heb het al anders opgelost, ik ben via de snelkoppeling van "deze computer" en dan via eigenschappen heb ik de opstart volgorde veranderd zodat nu de prof versie opent, en ik heb hem ook zo kunnen stellen dat ik geen keus hoef maken tussen beide besturingsystemen, hij opent nu dus met de prof versie en de melding waar ook de home versie verscheen komt nu dus niet meer.

De home versie staat dus nog wel op de pc, maar daar heb ik geen bezwaar tegen, als ik deze in de toekomst toch ga verwijderen dan doe ik het op de manier zoals jij hier uitlegt.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan