van 2 computers de HD wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nawikre

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
hallo mensen,

ik heb een probleempje denk ik.

ik heb 2 pc´s met harde schijven erin. De een is een p4 2,4 ghz met een 80gb hd en de andere pc is een 1.3 ghz met 40gb hd.

wat ik nu wil is het volgende.

ik wil de hd van de p4 overzetten naar de 1.3ghz pc en de hd van de 1.3 ghz pc naar de p4

ik heb geprobeerd de hd van de p4 in de 1.3ghz te zetten, maar dan start hij niet op. hij blijft hangen.
wat zijn de mogelijkheden om de hardeschijven om te wisselen ZONDER ze te formateren.
moet ik de hd´s backuppen met ghost om ze dan toch te formateren, over te zeten (zodat hij wordt herkent) en daarna de ghost image terug zetten...

graag wat ideen hierover.

met vriendelijke groet

Iwan

je veranderd de hardeware van beide computers dus zal windows op beide computers helemaal niet meer of niet meer goed werken..

dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen windows opnieuw te installeren, en dan kan ik de rest dat op die hd staat gewoon terug zetten? werkt alles dan wel? alle andere programma´s of MOET ik gewoonweg ALLE programma´s opnieuw installeren, en alle documenten wel backuppen en terug zetten.

Je gebruikt toch de herstelinstall of upgrade vanuit windows zelf, dan blijft toch alles erop staan, alleen zul je en XP SP2 cd moeten hebben als je ook SP2 op je comp hebt staan, je koppelt hem alleen af als de comp wil rebooten, dan sluit je hem af, zet hem om, start ermee op en de herinstall zal verder gaan.

Lees het allemaal in die link nog eens goed door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan