van 2 harde schijven 1 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

peteniel

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo allemaal.

Ik heb 2 (losse) harde schijven in een computer zitten met pentium III
De ene is 30 gb en de andere 40.

Zou ik deze kunnen samenvoegen tot één herkenbare harde schijf van 70 gb, bijvoorbeeld met partition magic ofzo?

m.v.g. Niels

Hallo,

Als het goed is kan dat ook in het schijfbeheer van W-Vista && W-Xp

Groetjes,

NFS

Als het goed is kan dat ook in het schijfbeheer van W-Vista && W-Xp
Vind ik knap van je met twee fysiek losse schijven. Daarbij is het schijfbeheer van Vista uitgebreider dan van XP. Partition Magic kan hier dus ook niks mee.

@peteniel,

Dit kan alleen met een RAID-controller, je bent alleen wel alle data kwijt als je RAID 0 (stripe) gaat instellen. Daarnaast ben je ook 10GB kwijt, omdat de capaciteit van de kleinste schijf wordt aangehouden. Als de controller ook JBOD ondersteunt kun je wel 1 schijf van 70Gb maken. Ook hiervoor je bent de aanwezige data kwijt.

JBOD= Just a Bunch Of Disks.

Hallo.

Nee dat gaat niet hoor.
Je kan van twee aparte schijven geen 1 maken.
Wel als het een harde schijf is en die is verdeelt in twee stukken dan kun je die samenvoegen.
Maar als het twee aparte schijven zijn gaat dat niet.

Groetjes Cees.

:thumb::thumb:

dan weet ik niet hoe ik het zelf voor elkaar heb gekregen :p
het kan wel.

hier een link met info.
maar je pc moet wel raid ondersteunen.

Zoals ik al aangaf kan het met JBOD;

JBOD (Just a Bunch Of Disks) could combine 3 GB, 15 GB, 5.5 GB, and 12 GB drives into a logical drive at 35.5 GB, which is often more useful than the individual drives separately.
Bron;
http://en.wikipedia.org/wiki/JBOD#JBOD

Je moet dan wel een controller hebben die JBOD ondersteund.

Je kunt van de 2 harde schijven dynamic disks maken in schijfbeheer. Daarna kun je de ene harde schijf aan de andere toekennen en zie je hem als een grote HD. Als dan een 1hd kapot gaat ben je niet alle data kwijt:eek:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan