van 2 of... Qry een Resultaat (overzicht) Qry maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
155
Hallo,
Ik ben een leek in Access, ik heb een Tabel waar ik doormiddel van een Qry de aantallen ga zoeken per OPSTAP (Antwerpen,Gent,…) tot hier toe OK
Maar ik wil nu een Qry maken waar ik het resultaat zie van alle Qry zoals in het voorbeeld in Excel RESULTAAT. Ik heb al geëxperimenteerd met UNION en JOINT mar lukt me niet.
Kan me iemand op weg helpen of heeft iemand een voorbeeld?
Alvast bedankt.
gr
Bekijk bijlage dtbtest1.zip
 

Bijlagen

  • resultaat.xls
    35,5 KB · Weergaven: 24
Je maakt de verkeerde query; je moet een Kruistabel maken.
 
Overigens zou ik al die losse queries vervangen door één parameter query, of beter nog: een formulier waarmee je de plaats kunt selecteren en (da's het mooiste) het resultaat in in een doorlopend formulier kunt bekijken. Jouw oplossing is erg omslachtig een arbeidsintensief.
 
Beste OctaFish,

Zoals ik vermelde ben ik een leek:
Overigens zou ik al die losse queries vervangen door één parameter query => Dit is geen probleem heb het enkel gedaan om het duidelijk te houden.


Je maakt de verkeerde query; je moet een Kruistabel maken. => heb ik nu gedaan is gelukt maar hier kan ik geen parameter gebruiken als in een qry?
Zou een parameter op datum en op vervoer moeten kunnen instellen?
is dat mogelijk?
gr
 
Je kunt wel degelijk parameters gebruiken in een kruistabel, maar je moet ze wel apart vastleggen (knop <Parameters>). Dat ziet er dan zo uit (voorbeeldje op basis van bestemming)
[sql]PARAMETERS [Typ de naam van de verblijfplaats] Text ( 50 );
TRANSFORM Count(d_groepcode) AS Aantal_d_groepcode
SELECT b_adatum, d_groepcode, b_besteming, b_verblijf
FROM TABEL
WHERE (((b_vervoer)="AUTOCAR") AND ((b_verblijf)=[Typ de naam van de verblijfplaats]))
GROUP BY b_adatum, d_groepcode, b_besteming, b_verblijf
ORDER BY b_besteming DESC
PIVOT d_opstap;[/sql]