Van 2 partities naar 1

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Ik heb een C en een D-schijf. Dat is door iemand zo ingesteld die erbij vertelde dat dat wel makkelijk is als je de ene hiervoor gebruikt en de andere daarvoor. Allemaal leuk en aardig maar het is nu één zooitje geworden (ik ben gewoon niet zo netjes). Ik wil eigenlijk (ik weet het nog niet helemaal zeker) gewoon één C-schijf, zodat ik in één oogopslag kan zien hoeveel ruimte ik daarop heb en dat ik niet steeds van de ene naar de andere moet omdat ik niet zoveel ruimte op bijv. C heb.

Kan dit (vast wel), maar dan ook zonder dat ik alles leeg hoef te halen en opnieuw moet installeren?

Bedankt en groetjes, Faru

Eerst een paar vraagjes voor dit beantwoord kan worden.

Hoe groot is je schijf (C+D)?
Heb je Partition Magic?
Welke windows versie heb je (98,2000, xp)?

Ik gebruik XP en mijn C-schijf is 28,7 GB en mijn D-schijf 28,5 GB, maar officieel heb ik geloof ik een harde schijf van 60 GB.
Partition Magic heb ik ooit op mijn computer gehad, maar dat was de trial-versie en als ik mij goed herinner, kon daar niet zoveel mee.

Groetjes, Faru

Een nadeel van 1 grote schijf, vind ik persoonlijk, dat als je windows crasht en je moet gaan formateren, je ook echt alles kwijt bent.
Denk maar aan je mp3's en andere downloads.

't is net wat Crash zegt. Het is handiger om data en downloads op een andere schijf op te slaan.

Wat betreft de C: schijf, die is groot genoeg voor windows xp.

Lijkt me verstandiger de data en downloads te verplaatsen naar D:.
Als je games en/of programma's hebt zou ik die zo veel mogelijk opnieuw installeren op D:.

Gebruik C: zoveel mogelijk alleen voor Windows XP.

Je zou de partities nog wat aan kunnen passen met een trial van PM.

Maar 10-15 GB is zeker genoeg voor windows XP

Ten eerste wil ik zeggen dat jullie voor 100% gelijk hebben, maar het probleem van alles op D hebben vind ik het volgende.
Het meeste wordt automatisch op C gezet, en als ik niet te snel wil installeren, en op zou letten, zou ik dat natuurlijk op D kunnen laten zetten. Maar in de praktijk is gebleken dat ik daar nog al eens overheen kijk. Nou, dan heb ik ook nog eens 2 kinderen die ook nogal eens iets installeren. En ik weet niet of jullie ervaring hebben met kinderen, maar je kan honderd keer zeggen, dat iets naar D moet en dat gaat 2x goed. M.a.w. het is en blijft een zooitje op deze manier.

En daarbij komt dat ik wel eens een film download en bewerk en ik gooi pas alles eraf als die op een dvd-tje staat. Dat houdt in dat ik daar minimaal zo'n 10 GB voor nodig heb (als alles goed gaat) en dan wordt het weer een beetje krap, dus staat de ene helft op D en de andere helft op C en om bepaalde bestanden daarvan te combineren, moet ik steeds heen en weer switchen.

Misschien kan ik het wel op jullie manier doen, maar dan andersom. Dus windows XP op D en misschien nog wat dingen die ik niet direct gebruik, maar wel nodig heb.

Maar of dit dus mogelijk is?

Ik hoor het wel weer.

Groetjes, Faru

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan