Nino ten voorde
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mei 2007
Ik heb hier 2 oude pc's staan:
Compaq Deskpro 2000
CPU: Intel Pentium I, 200MMX
RAM: 32mb ram(1x32mb), 2 banken vrij
HDD: 3GB
Cdromspeler: Creative 8x Speed
Digital Venturis-FX2
CPU: Intel Pentium I, 166mhz
RAM: 32mb ram(2x16mb), 1 banken vrij
HDD: 6GB
Cdromspeler: Mitsumi Quad-speed
Deze 2 pc's zijn zwaar verouderd, de Digital Venturis-FX2 loopt, vaak vast, vermoedelijk komt dit door de CPU. Bij het spelen van een lichte game
(bijvoorbeeld Jazz Jackrabbit 2) wil de CPU het spel al niet trekken, en loopt op een willekeurig punt vast. Hier heeft de Compaq Deskpro 2000 geen last van.
En door gebrek aan ruimte gaat er 1 pc weg.
Ik wil nu van die 2 pc's, 1 betere pc maken.
Onderander de 6GB harde schijf en 2x16MB DIMMS van de Digital Venturis-FX2 gebruiken, voor in de Compaq Deskpro 2000.
Maar het probleem is, dat er geen genoeg plaats is voor de Hard-drive, dus moet die andere schijf eruit. En ik heb ergens gelezen dat er BIOS-instellingen op de HDD staat.
Is er een oplossing voor.
-Is het mogelijk dat de BIOS(-stellingen) op de schijf staan?
-Is het een goede combinatie 1x32MB+2x16MB, of kan dit voor (prestatie)problemen zorgen?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Compaq Deskpro 2000
CPU: Intel Pentium I, 200MMX
RAM: 32mb ram(1x32mb), 2 banken vrij
HDD: 3GB
Cdromspeler: Creative 8x Speed

Digital Venturis-FX2
CPU: Intel Pentium I, 166mhz
RAM: 32mb ram(2x16mb), 1 banken vrij
HDD: 6GB
Cdromspeler: Mitsumi Quad-speed

Deze 2 pc's zijn zwaar verouderd, de Digital Venturis-FX2 loopt, vaak vast, vermoedelijk komt dit door de CPU. Bij het spelen van een lichte game
(bijvoorbeeld Jazz Jackrabbit 2) wil de CPU het spel al niet trekken, en loopt op een willekeurig punt vast. Hier heeft de Compaq Deskpro 2000 geen last van.
En door gebrek aan ruimte gaat er 1 pc weg.
Ik wil nu van die 2 pc's, 1 betere pc maken.
Onderander de 6GB harde schijf en 2x16MB DIMMS van de Digital Venturis-FX2 gebruiken, voor in de Compaq Deskpro 2000.
Maar het probleem is, dat er geen genoeg plaats is voor de Hard-drive, dus moet die andere schijf eruit. En ik heb ergens gelezen dat er BIOS-instellingen op de HDD staat.
Is er een oplossing voor.
-Is het mogelijk dat de BIOS(-stellingen) op de schijf staan?
-Is het een goede combinatie 1x32MB+2x16MB, of kan dit voor (prestatie)problemen zorgen?
Alvast bedankt voor de antwoorden