van 2003 naar 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
302
Hoi,

Ik heb nu office 2003, en wil naar office 2007. Als ik 2003 verwijder op de normale manier, en dan 2007 installeer zijn er dan geen problemen met bestanden? Bestanden die gemaakt zijn op 2003 en dan openen me 2007?

mvg, Marten
 
Hoi,

Dat kan helemaal geen kwaad, want bestanden worden bij het verwijderen van een programma nooit gewist.
De vraag is echter, of je 2003 eerst moet verwijderen. Bij de installatie van 2007 wordt gedetecteerd dat 2003 erop staat en heb je de optie om een z.g. upgrade uit te voeren. Verwijderen hoeft dan niet en het kan geen enkel kwaad.
Na de installatie worden bestanden standaard opgeslagen in een ander formaat dan de voorgangers van o.a. Word en Excel (resp. DOCX en XLSX). Dat levert bij eerdere officeversies problemen op. Daar is wel een plugin voor, maar je kunt ook regelen dat de Word- en Excel-bestanden toch standaard als 'eerdere versie' worden opgeslagen.
Bestanden uit eerdere versies van MsOffice kunnen in ieder geval wél worden geopend in 2007.
Maak er even een topic van als je klaar bent met installeren.

Laatste vraag: waarom niet direct naar MsOffice 2010?
 
Laatst bewerkt:
omdat ik office 2007 hier heb liggen, en er prima mee kan werken.

Ik ga het proberenm, je hoort nog wel

mvg, Marten
 
Ik vindt het toch wat onduidelijk.

Als ik het goed begrijp; Ik kan gewoon office 2007 installeren, en alle bestanden (word, exel, poperpoint ect.) kunnen gewoon worden geopend met office 2007. Er gaan geen bestanden verloren. Foutloos dus...

mvg,
 
Klopt, je kunt 2007 gerust installeren. De "oude" bestanden worden in de compatibiliteitsmodus geopend. Je kunt de bestanden daarna opslaan in het 2007 formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan