Van 3 Gb naar 4 Gb welken windows Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
ik heb nu Windows vista 32 Bit
maar als ik nu 1 gigabyte er bij neem dus 4 GB DDR2 Geheugen dat kan mijn moederbord werkt tot 8 GB

Moet ik dan 32 Bit houden of 64 Bit en die 64 bit moet je die apart kopen of kan je ergens update?

er gaan 2 512mb's uit en er kommen 2 x 1024 Mb Kaarten voor terug
ik heb nu 2x 512 mb en 2x 1024 mb
en dit moet het worden

4x 1024 dan zijn 4 sloten vol en ik heb er totaal 6 maar dan moet ik misschien update naar 64 bit maar nu wil ik gewoon 4 gb hebben dus wouw ik weten of ik dan windows moet update?

Laatst bewerkt:
64BIT zul je apart moeten aanschaffen en je zal dan ook Windows opnieuw schoon moeten installeren. Updaten van 32BIT naar 64BIT gaat niet. 32BIT ondersteund maximaal 3,25GB aan geheugen.

PS we hebben al eerder aangegeven, dat het niet gewenst is jou virusscanner hier op Helpmij aan te bieden. Bij deze wederom het verzoek deze uit je handtekening te verwijderen. Daarbij zijn wij reseller van Kaspersky en NOD32.;)

Laatst bewerkt:
Geeft Windows korting als je Originelen 32 bit versie heb liggen ik heb deze pc ooit zelf in elkaar gezet

Zo niet hoe duurt kost dat grappie dan?

edit:

ik heb Externe link verwijderd zo goed?

Laatst bewerkt:
wat is dan het verschil tussen 64 bit en 32 bit?

werken alle spellen en software die ik heb dan nog zoals
VBA
VB6
C++ Studio
enz..?

Het grootste verschil is de ondersteuning van de hoeveelheid ram geheugen. 32bit applicaties kunnen op een 64bit besturingssysteem geïnstalleerd worden. Hou er wel rekening mee dat je drivers 64BIT moeten zijn.

Ik gebruik zelf de Vista Ultimate 64BIT en speel zowel oude als nieuw games hiermee en gebruik ook 32BIT applicaties zonder problemen.

hmm jammer dan gaat niet lukken ik heb alles 32 bit gekocht (Denk ik)
want dat kreeg ik bij me pc geleverd

dus het kan niet jammer nou ja volgende keer opletten als ik een pc wil bouwen

bedankt voor je snelle hulp

Uiteraard moet je hardware ook 64bit ondersteunen, dit kun je makkelijk op diverse sites nakijken.

Als je een pc hebt gekocht waar vista bij zat is de kans heel groot dat je ook een 64-bit versie hebt gekregen.

als je een pc koopt is de kans heel klein dat er een 64BIT versie bij zit. mijn ooma heeft laatst een laptop gekocht, met 4GB werkgeheugen, en daar zit een 32BIT versie op geinstaleerd.

@eeyk: upgraden van 3 naar 4GB RAM is zonde van de tijd en geld. tijdens games merk je geen verschil. als je veel aan foto/film bewerken doet, zul je denk ik wel wat merken, maar je kunt in dat geval beter een nieuwe quad core processor kopen, want daar heb je een stuk meer aan als je veel fotos/films bewerkt. als je je pc alleen gebruikt vor gewone kantoortaken als MS office en dat soort dingen, dan zou ik ook niet upgraden naar 4GB RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan