Van 512MB naar 1.2GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Ik heb onlangs interngeheugen uitgebreidt. Van 512MB naar 1.2GB
Sindsdien maakt mijn hardeschijf veel lawaai.
Ook blijkt dat Internet Explorer steeds crasht. Was voorheen niet.
Bovendien heb ik niet het gevoel dat het echt werkt, er crasht wel van alles steeds in bewerkingen.
Systeembeheer geeft wel aan dat er extra geheugen in zit.

Hallo,
Twee gedachten die ik hier direct bij heb:
Het aangegeven nieuwe formaat 1,2 GB komt vreemd over. "Erbij prikken" van nogmaals 512 MB levert 1,0 GB op. :confused:
Afgaande op de verschijnselen denk ik voorzichtig aan problemen met de geheugenstroken zelf, en dan in het bijzonder de nieuw bijgeplaatste module. Die wijkt kennelijk sterk af van de oudere 512MB module, of is defect. Ook kan er verschil zijn in de behandeling van het Paritybit.
Mijn advies: Zo mogelijk alsnog omwisselen voor een exemplaar zoals er al in aanwezig was.:thumb:

Ik denk daty het probleem door je geheugen komt je kan het nakijken met memtest86 en als hij niet goed is moet je hem direct omruilen:thumb:

aanvulling

Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling.
Ik heb dus 2x 256 MB interngeheugen geupgrade met een 1Gb strip.
1x256MB is er dus in blijven zitten en de andere is vervangen door 1GB.
Ik heb een Netvista IBM 8305.
Het nieuwe geheugen is Transcend gekocht bij geheugen.com uit Groningen en is vogens hun gegevens compatibel met mijn computer. Voor zover zou er dus niets aan de hand hoeven te zijn.
Lees mijn eerste bericht voor de problemen.
Bij het probleem over het crashen van IE is nog het op te merken dat wanneer ik op vernieuwen klik de pagina die hij eerder niet kon laden er meestal wel voorkomt.

Hoi,
Vóór dat je terug holt naar de winkel: Test eens hoe de computer zich gedraagt als je de "oude" 256 MB module verwijdert? Doordat ze nu zo verschillend zijn in formaat, misschien ook in timing, parity, merk enz, werken ze misschien helemaal niet lekker samen, maar zijn ze elk op zich niet stuk. Je moet ze alleen niet combineren, vermoed ik. Dus kijk eens hoe het gaat met alléén de 1 GB module erin.
Overigens: afhankelijk van de PC en de soort geheugen kan het soms beter zijn, om twee precies gelijke modules te plaatsen, in verband met de manier waarop de computer het geheugen aanspreeekt. Dan ben je dus veel beter uit met het bijplaatsen van precies zo'n zelfde 1 GB, tot een totaal van 2 GB. Bijvoorbeeld Vista is daar erg happy mee...:D

@TS

Vertel eerst maar eens even welk geheugen je precies bijgeplaatst hebt, type en snelheid aub.

En de noodzaak van dezelfde modules is in dit geval niet aan de orde, omdat het moederbord van die pc geen dual channel ondersteunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan