Van 64 bit naar 32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantox

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Ik ben al een paar dagen bezig om een oplossing te zoeken voor mijn probleem.

Ik heb momenteel Windows XP 64 bit draaien maar ik ben niet tevreden hierover en nu wil ik hem "downgraden" naar 32 bit maar dit lukt niet.

Ik heb met opstartdisks geprobeerd maar op de 64 bit leest hij niet de 32 bit opstartdiskette niet en ik kan ook niet zonder de 32 bit installeren.

En de c: schijf formatteren lukt me ook niet zonder de opstartdisk.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Welkom op Helpmij.:)

Staat in het Bios wel je floppy-drive als eerste opstart.

Dank je:)

Jazeker, m'n cd rom dan (ik heb geen floppy op deze kast) en ik kan ook niets met de 64 bit disk doen omdat dit een "verouderde versie" is.
heb diverse keren updates gehad.

Geef eens de stappen aan wat je geprobeerd hebt? Je zal een schone installatie moeten doen.

Bedoel je:

- Bios veranderd.
- Opstart CD-Rom van de 32 bit geprobeerd, geeft error-melding over 32bit.dll (start overigens niet met opstarten op, terwijl mijn CD-Rom als 1e keus staat)
- CD-Rom 32 versie opgestart en kan niet installeren.
- CD-Rom 64 versie opgestart en kom niet verder dan de verouderde melding.
- gekeken of ik in Ms-Dos de c: schijf kon formarteren maar kreeg de melding dat het een en ander in gebruik is.

Dat laatste klopt wel, want je kan niet vanuit Windows de C-schijf formatteren. Indien je Windows install cd-rom niet opstartbaar is, kun je nog kijken of je met opstart floppy's van Xp de setup kunt starten.

Deze kun je op de volgende site downloaden;
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Laatst bewerkt:
Dat laatste klopt wel, want je kan niet vanuit Windows de C-schijf formatteren. Indien je Windows install cd-rom niet opstartbaar is, kun je nog kijken of je met opstart floppy's van Xp de setup kunt starten.

Deze kun je op de volgende site downloaden;
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Ik neem aan de opstart disk voor de 64 bit versie? want bij de 32 bit versie zegt hij:

"The program of feature "\??\C:\DOCUME~1\ADMINI~1`\LOCALS~1\temp\IXP000.TMP\makeboot.exe" cannot start or run due to incomatibilitiy with 64-bit versions of Windows. please contact the software vendor to ask if a 64-bit Windows compatible version is available.

En als ik op ok druk dan geeft hij nog een mededeling:
Fout bij het maken van proces <C:\DOCUME~1\ADMINI~1`\LOCALS~1\temp\IXP000.TMP\makeboot.exe>, Reden: INDOWS\system32\advpack.dll

Kan ik dan hierna de 32 bit versie installeren?

Vreemd 32bit software zou gewoon op een 64bit systeem moeten werken. Heb je het wel eerst naar de pc gedownload en dan pas gestart? Anders even op iemand anders zijn/haar pc de floppy's maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan