Van 8.1 terug naar windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertjan64

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Windows 8.1 is bij mij min of meer automatisch geinstalleerd.
Kom nu toch een aantal rare dingen tegen. B.v. kan geen systeemherstel doen naar een datum voor de installatie van 8.1
Zou graag terug willen naar windows 8.
Kan dat en zo ja hoe?

Alvast bedankt.

Hoi,

Min of meer automatisch lijkt me sterk want het is best nog een heel proces ;)
Hoe dan ook, je kan niet zo maar terug naar Windows 8. Je zal dan Windows 8 opnieuw moeten installeren.
Over wat voor PC/Laptop gaat het want eventueel kan je hem wel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Je bant dan wel alles kwijt dus moet je een Backup van je bestanden hebben.

Min of meer automatisch lijkt me sterk want het is best nog een heel proces ;)

Dat zou ik inderdaad ook gezegd hebben. Maar afgelopen week heb ik een PC met Windows 8 voorzien van een nieuwe videokaart en Windows gaf bij het opstarten van de PC aan dat er nieuwe hardware was gevonden en dat hiervoor instellingen moesten worden gewijzigd. Niet zo vreemd, dus lekker laten gaan.

Hij is vervolgens een goede 3 kwartier bezig geweest en aan het einde van de rit was wel ineens Windows 8.1 geïnstalleerd. Het verbaasde mij ook, maar toch daarna nog even de software van de bij de videokaart meegeleverde CD geïnstalleerd en alles werkte prima. Dus maar zo gelaten.

Min of meer automatisch dus inderdaad.
Maar via Systeem herstel kun je zoals al gemeld, niet terug naar Windows 8.

Laatst bewerkt:
Okay, thanks voor de aanvulling Edmoor :thumb:

Je kan hoe dan ook niet "zo maar" even terug naar W8.
Dus we zullen even wat meer informatie moeten hebben van vraagsteller.

Wellicht dat het beter is de installatie zo te laten en dat Evert Jan verteld waarom hij terug wil naar Windows 8. Zijn er problemen met 8.1 of zaken waar je niet uitkomt? Misschien dat we dan beter daar bij kunnen assisteren zodat je aan de Windows installatie niets hoeft te doen.

Is ook een optie natuurlijk. We wachten af wat de problemen zijn, over wat voor een systeem we het hebben.
Dat Evert Jan niet via een systeemherstel terug kan naar 8 is uiteraard logisch. Deze bestaat eigenlijk niet meer.

Een aantal keren het verzoek gekregen om windows 8.1 te installeren. Als ik dit niet wilde kon ik het uitstellen voor maximaal 4 uur.
Waarschijnlijk dit uitstel een keer vergeten en hop daar was windows 8.1
Ik heb een ACER Aspire V3-731 waarop windows 8 al was geinstalleerd. Ik heb dus geen schijf met windows 8 erop.
Ik laat de vraag nog open staan. Alle reageerders tot nu toe bedankt.

Groet, Evert

Maar tegen welke problemen loop je nu aan dan waarom je terug wil naar 8?
Denk inderdaad dat het verstandiger is dat op te lossen zoals Edmoor reeds zei.
Als je nu terug naar 8 gaat zal je namelijk ooit in de toekomst toch weer naar 8.1 moeten.

OK, ik ga eerst mijn problemen op een rij zetten en kom dan met gerichtere vragen terug op het forum.
Alle forumleden bedankt.

Groet, Evert

Dat lijkt me het beste inderdaad. Graag wel in dit topic dan.

Wil je toch persee terug naar 8 dan zal je dus een recovery/terugzetten naar fabrieksinstellingen moeten doen. Als je opstart gelijk naar het Acer logo op ALT+F10 klikken en dan de stappen doorlopen. Je bent dan wel alles kwijt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan