Van 8 naar 2.4 speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xuerio

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Beste allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem. M'n laatste 100 dvd's waren dvd's van Imation. Deze kon ik op 8 speed branden.

De dvd's die ik hiervoor had Samsung Pleomax kon ik maar op 2,4 speed branden.

En nu heb ik net als de TS 200 dvd's bij opus besteld. Nashua voor 20 euro per 100. En deze pakt hij ook weer op 2,4 speed.

Ik snap er niets van. M'n Firmware is up to date. Maar ik zit wel met 200 trage dvd's

Grtz Xuerio

Wellicht helpt een Firmware update mocht deze er zijn....

Ik heb een Nec ND-6650A drive in m'n laptop. Misschien dat U een nieuwere firmware kan vinden. Op de Nec site zelf wordt alleen verwezen naar een 6600A drive. geen firmware voor de 6650A.

Grtz Xuerio

Ik zie hem ook niet op de NEC site inderdaad.
Via Google vind ik wel het één en ander maar of die okay zijn weet ik niet....

Heb al van meer mensen gehoord dat ze tegen hetzelfde probleem aanlopen. Met een firmware update zal het branden niet sneller gaan, maar zal de brander alleen meer merken herkennen (heb ik gehoord). Komende tijd blijf ik nog maar ff zo branden, aangezien het toch beter is voor de kwaliteit van de dvd. Als iemand weet hoe dit op te lossen is hoor ik het graag natuurlijk:thumb:

als je 16x dvd's probeert te branden op een 8x brander geeft dat wel eens snelheidsverschillen.

Hallo !

Als je brander goed werkt met een bepaald merk CD/DVD, kun je beter bij dat merk blijven !

Die goedkope spindel-DVD's lust mijn goede Plextor-writer ook vaak niet of moeilijk.

Maar bijv. met Sony schijfjes brandt hij op iedere gewenste snelheid.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan