Van 98 naar 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

the T.L.

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Ik wil mijn 98 gaan updaten naar 98SE omdat ik anders die USB MP3 speler niet kan gebruiken. Nu hoorde ik dat je dit ook kunt doen door alleen enkele files (cab??) te vervangen. Klopt dat, want ik baal ervan om steeds weer de sofwareprogramma's en die ASDL opnieuw te moeten installeren.
the T.L.

the T.L. zei:
Ik wil mijn 98 gaan updaten naar 98SE
Nu hoorde ik dat je dit ook kunt doen door alleen enkele files (cab??) te vervangen. Klopt dat
Nee, en een cd-rom met upgrade zal erg moeilijk te krijgen zijn - downloads zijn er niet meer en op veilingsites zie je ze ook nauwelijks.
Maar op zulke sites kun je wél vaak voor ongeveer twee tientjes een cd-rom met Win98SE kopen.
the T.L. zei:
ik baal ervan om steeds weer de sofwareprogramma's en die ASDL opnieuw te moeten installeren.
Als je een ASDL-modem hebt dat op je USB-poort is aangesloten, zul je dat ook met Win98SE wel vaker moeten doen.
Win98SE met een ADSL-modem is gewoonweg niet stabiel te krijgen.
Dan kun je beter een netwerkkaart met ethernetmodem kopen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Sorry dit is niet de vraag. Ik heb 98 en ik heb 98SE OEMversies. Ik heb geen problemen met modem. Wat ik wil weten hoe die methode werkt om zonder problemen 98SE over 98 te zetten!!!

the T.L. zei:
Sorry dit is niet de vraag. Ik heb 98 en ik heb 98SE OEMversies. Ik heb geen problemen met modem. Wat ik wil weten hoe die methode werkt om zonder problemen 98SE over 98 te zetten!!!

Je kunt hem, als het goed is, vanuit windows de setup laten draaien, dan zie je vanzelf of windows zichzelf wil upgraden naar SE.

Anders kun je een opstartschijf met cd ondersteuning gebruiken, hiervan opstarten en de setup van de cd draaien, dan worden gewoon alle bestanden overschreven met de SE bestanden, en word ook hierop ingesteld d.m.v. het register,ook blijven alle instellingen en programma's gewoon draaien.

Met die cab files kun je vergeten, dan overschrijf je wel bestanden maar dan worden de nieuwe bestanden, die er ook tussen zitten, niet gebruikt omdat deze niet zijn geconfugureerd, en dan werkt USB ook nog steeds hetzelfde.

Bij set up vanuit de CD krijg ik een mededeling dat er al een besturings programma is. Hij pikt het gewoon niet. Het zijn trouwens allebij nederlandse OEM versies.

ook met een gedownloade boot disk werkt het niet. Ik krijg de mededeling dat door setup dit besturings systeem niet kan worden vernieuwd bericht SV0168.

the T.L. zei:
Bij set up vanuit de CD krijg ik een mededeling dat er al een besturings programma is. Hij pikt het gewoon niet. Het zijn trouwens allebij nederlandse OEM versies.

In principe kun je inderdaad met een OEM alleen installeren en niet upgraden, maar soms is het een gewone volledige versie, in jouw geval dus niet.

Ook geprobeerd met de opstart diskette, en dan de setup vanaf de cd draaien of bedoelde je dit ook.

Ik al van alles gedaan, mijn laatste hoop was die map schuif methode. Het is trouwens een OEM volledige versie niet zo'n Compaq of Fijitsiu CD. Ik zal weer eens gaan Googele naar een USA-win98-forum, die zijn meestal goed op de hoogte, weet jij een goede????

Wat vinden jullie van deze methode uit een US-forum, is dit te gebruiken of verlies ik zo al mijn drivers???

It ain't no big deal, if you have a legal 98/SE OEM CD with the 25 digit key. Yes?
(a windows 98/se upgrade CD would be nice, but not required for this job)

I do that all the time. It's just that the OEM CD wants to load to a blank hard drive.
It doesn't like seeing an OS already loaded.

To trick it into loading, you must first make yourself a 98 Boot floppy, if you don't already have one.

Then, on your hard drive make a new folder and call it WIN98SE.

Then, put in the 98/SE CD and don't let it run. Open it up in Windows Explorer and copy all the files from the \Win98\ folder to the new folder you made on your hard drive.

NOW,,,, reboot your system with your boot floppy.
You must rename win.com to something else. you can do that by typing this line at the DOS prompt.

ren C:\windows\win.com C:\windows\win.old
Be sure to leave the space after 'ren' and before the second C:

At the DOS prompt, type C:\win98SE\setup /ie /is
(leave a space before each /. and press Enter

Windows 98SE setup will run and begin your install. It will accept your old registry, drivers and all data on the drive will remain intact. You'll need the 25 digit registration Key. YOU need NOT register with MS.
This process takes about an hour on the average system. The less RAM you have, the longer it will take.

Dat is een mooie manier, en alles blijft zoals het, staat er zelfs onder.
Dat gebeurd ook bij een "normale install" over een bestaande versie, alle instellingen en drivers blijven.
Alleen alle bestanden worden overschreven met nieuwere versies en de aanvullingen worden geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan