van 98 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspr

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Hallo,
Ik heb op dit moment win98se op mijn computer staan en ik wil graag xphome installeren, nu heb ik een bootflop van 98, maar als ik die uitvoer en de pc formatteer vraagt dat progamma om de 98se cd, de xp cd accepteert ie niet. Hoe kan ik nu, zonder veel gedoe want ik snap er niet zoveel van, xp installeren?
Bij voorbaat dank, Casper.

Bj xp home kan je alleen een upgrade naar xp home uitvoeren, dus je moet in ff over win 98 installeeren. dus even de installatie in win98 starten.

Laatst bewerkt:
aha, ga ik dat even proberen. hij accepteerde die xp niet omdat, denk ik, het een Emergency Boot Disk is die ik bij de computer gekregen heb en die is speciaal voor win98..., maar ik ga zo even vanuit 98 proberen te installeren.

Geplaatst door caspr
aha, ga ik dat even proberen. hij accepteerde die xp niet omdat, denk ik, het een Emergency Boot Disk is die ik bij de computer gekregen heb en die is speciaal voor win98..., maar ik ga zo even vanuit 98 proberen te installeren.

Ja maar weet het niet zeker, volgens mij kan je bij xp home alleen een update uivoeren, en bij xp pro een nieuwe installatie.:)

maar de cd die ik heb is gewoon een nieuwe xp home cd, geen update van 98 naar xphome...

Ik heb xp home gekocht, ik kon alleen een update uivoeren en geen nieuwe installatie.

ik zie het wel, ga iig proberen om in win 98 de installatie uit te voeren. bedankt voor de info!

o, nog even een vraag dan, als ik win 98 dus upgrade naar xphome, blijven mijn bestanden dan bestaan of moet ik die eerst nog wel even branden?

Kijk effe in de doos. Hier is een uitgebreide beschrijving c.q boekje van hoe Xp te installeren.

Geplaatst door caspr
o, nog even een vraag dan, als ik win 98 dus upgrade naar xphome, blijven mijn bestanden dan bestaan of moet ik die eerst nog wel even branden?

Als je een update doet blijft al je bestanden gewoon bestaan.

Ja, maar of dat verstandig is...? Een update CDROM kun je grbuiken om vanuit Windows 98 een upgrade installatie te starten. Maar het is ook mogelijk om een chone installatie uit te voeren. Als je namelijk de WinXP installatie start vanaf een upgrade CDROM, dan vraagt hij om een CDROM van een toegestaan systeem (Win98, WinME, Win2000) in de speler te doen. Als je dat hebt gedaan, dan kun je alsnog een schone installatie uitvoeren. En eerlijk gezegd is dat verstandiger dan om een upgrade vanuit Windows 98 tedoen, want dan neem je ook alle rotzooi hiervan mee. Niet echt optimaal dus.

Hoi, ik heb de installatie van xp vanuit win98 gedaan en inderdaad, xp doet het. bedankt voor de informatie.
Nu komt er alleen wel meteen een andere vraag naar boven; stel dat ik op een gegeven moment de pc wil formatteren, hoe doe ik dit dan? misschien een hele domme vraag maar ik weet er weinig vanaf...
Casper.

cdtje erin, dan kan je kiezen voor formatteren en installeren :)

Oke, ik had win98 geupdate, maar inderdaad blijf je dan met je oude **** zitte, dus nu heb ik op de een of andere manier mijn computer geformatteerd en winxp geinstalleerd. helemaal schoon dus en alles werkt perfect. wel backup gemakkt uiteraard dus ik heb al mijn bestanden nog op cd. Alles naar tevredenheid gelukt dus!
Casper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan