• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van A naar B

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoop1982

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
26
Goedenmorgen allen...

Ik heb weer een vraag.

Ik heb een klein bestand bijgevoegd met een aantal plaatsnamen hier in de buurt.

Die namen moeten allemaal ingelezen worden dus vanaf A1 tot en de laatste ingevulde A dus bijv. A900 die wil ik in een range hebben. Dan heel de range aflopen en dan die namen aflopen en onderverdelen in Oost en West. Dus extra kolom naast de Plaats en dan voor iedere plaats afgaan of het in het oosten ligt of in het westen. Ook wel Leiden, wassenaar, Alphen liggen in het westen dus krijgen naast de namen een W te staan en de andere namen allemaal een O.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb zelf al een beginnetje gemaakt met de macro, alleen ben zeer slecht in die macro schrijven.

Mvg,

Knoop
 

Bijlagen

  • Map1.zip
    6,3 KB · Weergaven: 25
Zet dit in B2:

=ALS(OF(A2="Leiderdorp";A2="Alphen";A2="Leiden");"W";"O")

Doorvoeren door te dubbelklikken op de vulgreep.

Geen VBA nodig.

Wigi
 
bedankt je hebt mij super geholpen scheelt een hoop uitzoekwerk

mvg,

jeroen
 
Wim,

Met deze oplossing mag de plaatsenlijst toch niet meer dan 30 plaatsen bevatten, anders moet je gaan nesten?

Groet,
 
Wim,

Met deze oplossing mag de plaatsenlijst toch niet meer dan 30 plaatsen bevatten, anders moet je gaan nesten?

Groet,

Er zijn andere methoden, waarvan de simpelste een zoektabel is. Maar voor 3 plaatsen leek me dat onnozel om te maken. Dan kan het met een formule simpeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan