Van Acces 2007 naar Acces 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter NvBgm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NvBgm

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Hallo,

Al jaren gebruik ik een factuurprogramma wat gemaakt is in acces 2007
Door alleen maar op de Factuur.mdb te klikken startte mijn acces en het factuur programma netjes op zodat ik er mee kon werken.

Nu heb ik Acces 2010 op de pc staan en wil mijn Factuur.mdb niet meer opstarten.

Nu weet ik uit het verleden dat ik een paar instellingen moest doen in acces 2007.
Maar dit is zolang geleden dat ik mij dat niet meer kan herrinneren.

Misschien dat hier iemand of meerdere mij op de goede weg kunnen brengen ??

Bij voorbaat mijn dank..

Nico

Normaal gesproken mag het helemaal niet uitmaken of je een db opent in 2007 of 2010, want ze gebruiken beiden hetzelfde format. Ware het niet dat je dat niet gebruikt, maar je db nog steeds in 2003 Format hebt staan. En dat kunnen ze ook allebei prima aan. Het enige dat ik dus kan bedenken is dat je specifiek naar bibliotheken (versies) verwijst in je macro's en dat 2010 die niet kan vinden. Dat kun je checken in het VBA venster.

Denk dat het probleem toch ergens anders ligt.

Andere db's die bij het factuurprogramma horen kan ik niet eens openen.
Zodra ik deze aanklik sluit Acces gelijk af.

als ik het hoofd db aanklik opent acces wel maar krijg links in het menu alleen:

Afdukken

Privacyopties

Afsluiten

te zien.

Voorheen kreeg ik nog de vraag of ik de macro's aan wou zetten.

Open hem eens met de <Shift> toets ingedrukt.

Dan heb ik geen enkel probleem als ik hem met schift open

Dan kun je vervolgens op zoek naar het probleem.

Geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.

In ieder geval bedankt voor de informatieve antwoorden.

Geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.
Je geeft veel te weinig informatie om je goed te kunnen helpen. Het feit dat je de db wél kunt openen met de Shift toets, is op zich een bemoedigend teken want dan doet de db het dus op zich wel. Door opstart instellingen heb je nu dus problemen, en omdat we je db niet hebben kan ik vanaf nu alleen maar gokken wat er aan de hand kan zijn. Dat kost mij bijzonder veel tijd, omdat ik ook niet weet waar de problemen kunnen zitten, en jou dus ook want je krijgt geen oplossing. Aangezien ik niet weet wat jouw Access kennis is, kan ik ook niet bepalen wat je zelf kunt, en waar je kennis stuk loopt.
Maar je mag van mij natuurlijk naar een ander forum gaan. Al denk ik niet dat je daar op basis van de gegeven informatie veel verder komt.
Sowieso helpt het als je de db zelf zou kunnen posten, maar gezien dat er allerlei koppelingen naar andere databases liggen (die je dus ook niet kunt openen?) heb je veel grotere problemen dan ik nu denk te kunnen overzien.

Ok bovenstaande begrijp ik en gezien mijn acces kennis misschien niet toereikend genoeg zal zijn denk ik dus dat ik ook niet in staat zal zijn om die informatie te geven die nodig is om dit op te lossen.
En om de gehele database te plaatsen met de bijbehorende lijkt mij niet verstandig gezien deze vol informatie staan die je niet zomaar even deelt met anderen.

Maar misschien heeft de volgende melding er iets mee te maken ...??

Microsoft Visual Basic for Applications

Compileerfout:

De code in dit projesct moet worden bijgewerkt voor gebruik op 64-bits systemen.
Controleer de instructies, werk ze bij en markeer ze met het kenmerk PrtSafe.

Je hebt toch niet toevallig een 64 bits versie van Access geïnstalleerd?

Ja klopt dat was het probleem.
Inmiddels alles weer 100%

Oplossing:

Public Declare PtrSafe Function

Net iets te vroeg gejuicht.

Dacht dat alles weer liep maar toch niet.
Dit is de boosdoener.

StrStorage.dll

Is hier een 64 bit versie van ?

Of toch maar de 32 bit versie installeren van office ?

Laatst bewerkt:
Een 32 bits versie van Office is niet compatibel met de 64 bits versie. Dat hoeft geen probleem te zijn als je alleen in 64 bit ontwikkelt, maar oude db's in 32 bit kun je niet goed gebruiken in de 64 bit versie. Er is overigens geen enkel voordeel te bedenken om de 64 bits versie te installeren, sterker nog: Microsoft raadt zelf aan om de 32 bit te installeren.
Wat is wijsheid? Lijkt mij een simpele vraag met een simpel antwoord :).

Likt mij ook. Zorg er wel voor dat je de 64 bits versie volledig opruimt, en niks laat staan in het register e.d. Anders krijg je wellicht alsnog problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan