• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Van afkorting in de ene cel naar volledige categorienaam in een andere cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Goedendag alleen,

Een vervolgvraag op een eerdere vraag, waar ik door jullie ontzettend goed mee ben geholpen.

Het volgende. Ik heb een bestand waar een productoverzicht op staat. Een heel groot databestand wat ik terug wil brengen naar een kleiner bestand. Het gaat om een kleine 1000 producten verdeelt over 9 product categorieën. In mijn overzicht heb ik in kolom B alle producten staan. Deze hebben een naam waarin de productcategorie schuilt, namelijk de letter waar de productnaam mee begint.

Nou wil ik in kolom C weergeven welke productcategorieën van toepassing zijn. Dit is afhankelijk van de producten welk vermeld staan in kolom B. Idealiter vult hij dit automatisch aan en juist daar heb ik jullie hulp bij nodig.

Tegelijkertijd besef ik mij dat het makkelijker kan. Gebruik van draaitabellen e.d. Helaas moet ik het voor nu even doen met de wijze waarop het nu is opgesteld. Hopende dat het met een simpele formule mogelijk is.

Bijgevoegd een simulatiebestand.

Bijlagen

Code:
=TEXTJOIN(", ";;FILTER(TEXTAFTER(E5:E7;"= ");ISNUMBER(SEARCH(TEXTBEFORE(E5:E7;" ");B2))))

Code:
=TEXTJOIN(", ";;FILTER(TEXTAFTER(E5:E7;"= ");ISNUMBER(SEARCH(TEXTBEFORE(E5:E7;" ");B2))))
Ik krijg deze helaas niet werkend. Heb al getracht om het te vertallen naar Nederlands maar dat lijkt ook niet de oplossing.

=TEKST.COMBINEREN(", ";;FILTER(TEKST.NA(E5:E7;"= ");ISGETAL(ZOEKEN(TEKST.VOOR(E5:E7;" ");B2))))

Werkt alleen in office 365, was onjuist vertaald

Code:
=TEKST.COMBINEREN(", ";;FILTER(TEKST.NA(E5:E7;"= ");ISGETAL(VIND.SPEC(TEKST.VOOR(E5:E7;" ")&"_";B2))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan