Van AMI Naar Award

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een ms6119 bord met een schijf van 13gb .

Daarbij heb ik een cdrom en een cdrw.

Hierbij heb ik nu een nieuwe 80 gb hdd geplaatst.

Deze ondersteunde de bios niet. Hij werd wel gezien maar duurde ellen lang met opstarten. Toen heb ik de bios geupgrade( Een AMI bios op mobo naar Award) Dit gaf geen problemen de schijf deed het en de pc starte op.

Alleen nu het gebruik van de pc is dramatisch. Telkens als ik iets opstart loopt de pc vast op start automatisch opnieuw op. Ook als ik een cdtje erin stop start de pc opnieuw op.

Wat ik nu wil doen is de bios terugzetten naar een AMI bios maar hoe doe ik dat, met een AWARD flash utility of een AMI recovery program???

Geplaatst door dvham
( Een AMI bios op mobo naar Award)
Is dit een geintje?:8-0:

Waarschijnlijk is je mobo nu gestoord door een vreemde bios.
Ik zou het flash programmaatje van AMI gebruiken en de goede bios proberen terug te zetten.

Hebben jullie dan wel een bios in het engels, alle bios files van MSI zijn namelijk in het chinees.

En dat werkt niet echt eigenlijk.

Ik weet niet hoe jij downloadt, maar ik kan daar gewoon een Engels-talige BIOS downloaden.

Dan ben ik heel nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar krijgt.

Gewoon door b.v de bios voor de 65gb bariere te downloaden, dan krijg je gewoon de engels/chinese versie zie b.v.

MS-6119 W6119IMS V2.A BIOS Release
----------------------------------

1. This is the AWARD(r) BIOS version 2.A release.

2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Support IDE HDD size over 65GB.

3. 08/21/2000 (MM/DD/YY)

A. MS-6119 Award BIOS V2.A ¥¿¦¡§ó·s

B. ¦¹ª©¥»­×¥¿¤U¦C°ÝÃD:
-¤ä´©®e¶q65G¥H¤WªºIDEµwºÐ.

C. §ó·s¤é´Á: ¤½¤¸2000¦~08¤ë21¸¹

En de inhoud van de bios is gewoon in het engels, ik zie je probleem niet.

ALs ik de pc nu opstart krijg ik een Award bootblock. ALs ik nu de opstartdiskette erin stop dan gaat deze verder totdat ik bij A:/ kom dan kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken.

Ook als ik de recovery van MSI gebruik om een bios terug te zetten wordt deze diskette niet gelezen.

Kan ik hier nog wat aan doen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan