van appel naar ananas

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
ls, al te voortvarend heb ik de instelling van de iphone gebruikt: 'fabrieksinstelling terughalen'. Dit om het toestel leeg te maken en te ontdoen van de applicaties en weer met een schone lei te beginnen. Als ook met de bedoeling via de synchronisatie op de laptop alles weer bij het oude te krijgen. De iphone meldde echter dat het een uur zou duren voor het terughalen van de fabrikesinstellingen. Daarna lichtte het scherm op met een ananas ( waar de appel voorheen was te zien) die niet uit te zetten was. Het toestel reageert nergens meer op. Ook met het kabeltje aan de notebook voor synchr komt er geen leven in. Heeft iemand enig idee hoe dit weer in orde te krijgen of wat er fout ging.
grt
tom

Oei, ga aan de slag. maarre... wat is jailbreak en dfu modus. Het toestel reageert nergens op, behalve dan dat er een oplichtende ananas is te zien. grt tom

op de site staat al een antwoord op mijn vraag.
twee subvragen: waar zie ik op het toestel welk ipsw bestand ik moet hebben en
ik krijg het toestel niet in de dfu modus..
grt
tom

Wat is een Jailbreak? Nou, kijk hier maar even.

http://macworld.nl/ipad/17283953-wat-is-jailbreaken.html

Welke IPSW?. De nieuwste die je kunt krijgen. Kijk wat voor een type iPhone je hebt en kies daar de IPSW bij om te herstellen.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750

Als je de iPhone niet meer in DFU Modus krijgt weet ik het voor de rest ook niet meer. Waarschijnlijk heb je een oude iPhone die via je Jailbreak ook Unlocked is. Unlocked betekent dat als je de Jailbreak er af haalt je dan ook niet meer kunt bellen met de iPhone om dat hij voor de Jailbreak dus gelocked was.

Laatst bewerkt:
Staat er op de iPhone ergens welk type het is. Er staat wel op 8 gb. En onderin veel codes.
En moet ik soms de telefoonkaart erin stoppen om de procedure voor dfu modus te doen.

Het gaat om een iPhone 2g als ik me op de voorbeelden van de achterkanten baseer. Daar horen een heleboel ispw bestanden bij. welk bestand te kiezen.
Overigens: Achter het model nr staat a1203 fcc id bega 1203.
Krijg het apparaat nog steeds niet in de dfu modus. Dat is toch wel vereist.

Het gaat hier om een eerste generatie iPhone, ookwel aangeduid als 2G. Om het apparaat in DFU modus te zetten schakel je het eerst helemaal uit. Dan druk je zowel de power- als de homeknop in. Als het goed is gaat het apparaat dan in DFU modus. De firmware kan je hier downloaden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Ga dan naar het dropdownmenu onder iPhone / iPod Touch etc. Selecteer vervolgens iPhone (3.1.3/7E18).
Je kan daarna je iPhone via iTunes herstellen door op je iPhone te klikken in het linker menu. Vervolgens klik je op herstellen terwijl je de Shift toets (of Option op de Mac) ingedrukt houdt. Dan selecteer je handmatig de .ipsw en wordt de iPhone herstelt.

hoi sanderz96,
waardevolle tip en bemoedigend begin. Ik kreeg zowaar het toestel in de dfu modus, maar toen stokte het. In itunes op de hp notebook, was de telefoon te zien.
Op felixbruns was 3.1.3 snel opgespoord en gedownload. Het zip bestand kreeg ik niet geopend omdat er steeds een melding kwam dat het beschadigd was.
in Itunes had ik de mogelijkheid om een herstelknop te gebruiken, zodat itunes naar een besturingssoftware versie kon zoeken. Daar kreeg ik als resultaat dat er 3g software zou worden geinstalleerd. dat durfde ik niet aan omdat je al zei dat het met 2 g om een eerste generatie toestel gaat.
Heb je enig idee of ik via itunes en 3g besturingssoftware een goed eindsresultaat boek?
grt
tom

Nee, je hebt echt de firmware voor de 2G nodig. Probeer anders eens deze link: iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw En nogmaals, zorg dat je de Shift ingedrukt houdt terwijl je op Herstellen klikt. Navigeer dan naar de .ipsw via Windows Verkenner.

grutjes
omdat ik niet zo snel antwoord verwachtte. heb ik maar via itunes de herstelprocedure afgewandeld, mede daar de aanboden software ook begon met 3.1.3. Die zit er nu in. Kan ik dat nog vervangen door 1,1-3.1.3? ik krijg wel de medling dat het toestel niks doet omdat er een sim kaart ontbreek. na plaatsing en ontgrendeling meldt itunes dat het geen compatibele kaart is. hoewel een geldige hi kaart is.
pfft!

was ik al voorzichtig aan begonnen mede geprikkeld doordat de telefoon met een valide simkaart wil dat ik spaanse en chinese instructies opvolg. Krijg intussen steeds foutmeldingen als ik ihpone opsla. je hoort nog, alvast dank voor de bijstand.

Zit nog met een probleem. ik heb het bestand gedownload uit je laatste bericht, maar krijg bij een proging om het te unzippen steeds, net als bij de voorgaande andere versies de melding'de gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd'

Als het goed is hoef je dit bestand niet te unzippen. Als ik het download zie ik tenminste een .ipsw bestand.

zo ziet het er uit. en in een apart map gestopt. het is 70 kb

iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.zip
snap er geen pepernoot van.

ok . dat geeft perspectief. ga aan de slag. je hoort nog. vast dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan