van appel naar ananas

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nog een vraag.
ik heb nu het bestand binnen . het is 232 mb binnen
het is een restore . zip
ik heb dat uitgepakt en heb overal bestanden, maar nergens ispw te bekennen.moet er wat hernoemd worden.

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar kies er bij het downloaden voor om het bestand op te slaan, bij voorkeur op het bureaublad. Je zou echt een .ipsw moeten krijgen en geen .zip.

Ik heb het even met Internet Explorer geprobeerd en dan krijg ik inderdaad een .zip. Via Google Chrome krijg ik wil gewoon een .ipsw. Als het goed is kan je gewoon de bestandsextensie van de .zip aanpassen. Daarvoor moet je eerst zorgen dat extensies worden weergegeven in Verkenner. Dat doe je als volgt: Organiseren > Map en -zoekopties > Weergave > vinkje bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen uit te zetten. Daarna klik je met de rechtermuisknop op de .zip en dan op naam wijzigen. Dan verander je zip in ipsw en klik OK bij eventuele waarschuwingen.

Dag sandersz96,
so far , so good.
alles lukte na het installeren van chrome. het kwam nu als ipsw binnen. de rest verliep volgens het boekje. Of het echt werkt in de iphone , weet ik niet. Voordurend vraagt de Iphone dat er een geldige simkaart zonder pincode moet worden geinstaleerd om de iphone te activeren. Ik heb het gepoogd met een hi kaart en een vodafone kaart, maar in itunes komt ook nog eens de melding dat het een ongeldige kaart is en dat ik een nwe kaart moet aanvragen. Het lijkt nu op catch 22. ik heb gepoogd om de simcode eruit te krijgen op de andere iphone, maar dat wissen van de code wordt niet geaccepteerd Weet u daar wellicht nog een oplossing voor. grt
tom

Probleem is waarschijnlijk dat er een simlock op de iPhone zit van AT&T (die provider bracht de iPhone uit in de VS). Waarschijnlijk was de iPhone toen je 'm kocht unlocked. Dat zal je nu opnieuw moeten doen. Hier is een tutorial. Als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Daar kom ik inderdaad niet uit. Is er ook een makkelijker begaanbaar pad om dat probleem te tackelen?
grt
tom

Ik zal er morgenmiddag even naar kijken, maar ik ben bang dat dit er weinig andere mogelijkheden zijn.

Reuze bedankt voor de film. We gaan het gewoon proberen. In het filmpje toont gaat het wel in een rap tempo en routineus.

jammer. het lukt niet. er is geen samenhang met bestanden die ik binnenhaalde Zal met google chrome, wat je eerder tipte , eens zien of die bestanden kan vinden.grt
tom

het lukte met chrome om het 'normaal' binnen te helane. zit met de volgende vraag. In de tutorial staat dat 3.1.3 in de telefoon moet worden gestopt. in het filmpje wordt , zo te zien, redsnow opgestart en wordt properties opgezocht en vervolgens adminstrator . Ik kwam ineens in het scherm met cydia en het vakje om unlock aan te vinken. Ik heb het idee dat ik wat oversla, maar wat? Heb je enige idee waar het mis zit.

Dat is geen noodzakelijke stap. Je kunt nu gewoon na het aanvinken van Cydia en unlock doorgaan.

Sanderz96,
het is geslaagd. Alles is wel in het engels, maar het ziet er verder normaal uit.
Jij reuze bedankt.
Zonder je aanwijzingen was het niet gelukt.
Het is een wondere wereld waar ik in terecht kwam als je nog nooit van jailbreak heb gehoord. Hoop bijgeleerd. Ook dank aan rappie pappie die de eerste voorzet gaf, maar vooral Sander.
h grt
tom

Graag gedaan, mooi dat het gelukt is. Om de taal te wijzigen: Settings > General > International > Language

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan