van avi naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hi,

Ik heb een aantal fimpjes in het AVI en mpeg formaat. Deze wil ik graag op cd zetten zodat ik ze op de tv kan afspelen.

Mijn dvd hdd recorder kan de volgende formaten afspelen:

CD/SVCD/VCD/CD-R/CD-RW

Wat heb ik nou nodig om deze filmpjes af te spelen, als het al mogelijk is?!

ps: ik heb geen dvd brander!

Als je geen brander hebt kun je die films niet op DVD zetten, toch? En je vermeld wat voor soort schijfjes je DVD-speler verwerken kan, maar ook is belangrijk om na te kijken welke beeldbestanden hij kan lezen. Alleen DVD-bestanden, of ook divx en mpeg?

Je kunt met Tmpenc, een mpg omzetten tot een svcd, de uitleg vind je http://www.weethet.nl/dutch/video_divx2kvcd.php.

Een AVI, zal eerst het geluid uitgehaald moeten worden, met VirtualDub, en worden opgeslagen als een wav, die kun je dan weer smenvoegen tot een svcd mpg, met Tmpgenc.

Virtualdub.

Hier vind je ook nog veel, erover.

Ook kun je veel met Nero doen, als je die hebt.

TIP, koop een zender/ontvanger A/V setje, kun je ze op de pc draaien, en op de TV kijken.

Laatst bewerkt:
Ik ga er mee aan de slag....

Bedankt voor jullie reacties!

TIP, koop een zender/ontvanger A/V setje, kun je ze op de pc draaien, en op de TV kijken.

Hier ben ik even naar opzoek gegaan, ik kan het alleen ff niet vinden. Ik heb bv gezocht op alternate.nl heb jij tips?

Ook zag ik dat je bij alternate al voor 80 euro al een externe dvd brander hebt. Wellicht ook nog iets om over na te denken.....

Zoek hier eens naar b.v. GigaVideo 80, of PC to TV Sender ( leuk, die vertaalspelling ), die dingen verkopen ze bij de betere TV, en PC zaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan