Van bedraad naar draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel ICT

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Momenteel heb ik bedraad internet, een modem(?) met 4 aansluitingen voor utp kabels.
Nu wil ik graag ook draadloos internet erbij voor mijn laptop die ik ga aanschaffen.

Wat moet ik nu doen, alleen een draadloze modem (of router?? of is dat hetzelfde:o) aanschaffen, of moet ik ook een ander internet abbonnement afsluiten?

alvast bedankt!

Hooi Marcel,
Jij moet een router aanschaffen, de nieuwste ondersteunen b, g, n, verbinding
Als je neemt een betrouwbare router van Linksys of TP Link die zijn niet zo prijzig
zou je verder geen problemen hebben. Het is ook eenvoudig te installeren.
Succes...:thumb:

oke bedankt, dus gewoon een draadloze router aanschaffen.
Gebruik ik die draadloze router dan ipv mijn oude modem/router (speedtouch) of moet ik die draadloze router aan mijn speedtouch van nu hangen?

En die WAP moet ik dan aansluiten op mijn router?

Maaree is het ook mogelijk om een router te kopen waar al een WAP inzit zeg maar, want ik zie dat de goedkoopste WAP rond de €50 ligt, heb je daarvoor geen router met een ingebouwde WAP of is een WAP altijd noodzakelijk...

Ik heb het nog eens goed bekeken in de meterkast en idd, ik heb een router die aan de modem hangt maar de router heeft geen functie om een draadloos signaal te uitzenden (als ik het zo goed zeg) en dat wil ik dus wel. Is het slimste dus een router te kopen die wel een draadloos signaal kan uitzenden? (OF BESTAAN DIE NIET EN IS EEN WAP ALTIJD NOODZAKELIJK?)

Als je zeker ben dat je een router hebt (maar geen install. CD voor dat router)
dan moet je nieuw router kopen of installatie set-up op internet opzoeken en installeren.

Je hebt alleen een access point nodig die je op een vrije netwerkpoort op je router moet aansluiten. Je stelt het accesspoint dan in op de repeater mode vanuit het configuratie scherm van het accespoint.
Het ligt er dan maar net aan of je bijvoorbeeld je hele huis wilt dekken en of het huis bijvoorbeeld betonnen muren heeft of andere obstakels voor het signaal. Een van de krachtigste acess points is de Engenius M35 of de Ubiquiti PowerAP N. de laatste is officieel een router met access point functionaliteit. Handig is om dat het access point bijv. op de eerste verdieping te zetten, zodat het signaal eerlijk verdeelt wordt over de begane grond en zolder. Mits je natuurlijk een zolder hebt :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan