van C naar D

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Hoe sla je documenten op van C naar D schijf?

Ga naar start -> deze computer -> Zoek het bestand op de C:\ schijf op, doenrechtermuisknop en kies kopiëren of knippen wat je maar wil met knippen gaat je bestand weg van de c schijf en met kopiëren blijft hij ook op je c schijf
Ga nu weer naar start -> Deze computer en dan naar D:\ en dan de goede map en dan rechtermuisknop en dan plakken

Dank!:thumb:

Is het nu zo dat als ik alles van de C naar de D schijf zet, dit extra veilig is? Als je de PC opnieuw installeert blijft D toch bespaard?
Is dat ook met andere problemen zo?

En, als ik bestanden bijwerk en opsla (1 x) doet ie dat dan automatisch op c en d? of zou ik het dan dubbel moeten opslaan?

Standaard opslaan doet hij maar op één schijf, dus zal je dubbel moeten opslaan of bij voorbeeld eens in de zo veel tijd kopiëren.

Voor opnieuw installeren ben je beter beschermd.

Wil je echt van je bestanden een zekere back-up maken dan kan dit onvoldoende zijn.

Als C en D partities zijn van één fysieke schijf, dan loop je nog steeds risico als je schijf kapot gaat. Als het echt twee schijven zijn is dat al weer anders.

Zelf maak ik van zaken die ik belangrijk vind altijd een back-up op een externe harde schijf of een andere PC. Nog veiliger is het als je het buiten je eigen netwerk doet, bijvoorbeeld op internet of ergens anders buitenshuis.

Dank, heb de gegevens die op de C schijf stonden naar de D schijf gekopieerd.

Ik zie trouwens dat er al veel meer op de D schijf staat. Staan programma's ed automatisch op de D schijf? Zijn het gewoon twee mogelijkheden om op te slaan of zit er verschil in?
C gaat weg bij opnieuw installeren van de PC, D niet, waarom niet standaard altijd direct op D opslaan dan??? Of komt die dan te snel te vol te staan?

Ik kan C niet naar D kopieeren, te weinig ruimte:(
Dacht ik toch echt dat ik met 1 GB voldoende ruimte zou hebben:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan