van camcorder naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cavesch

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Wat is het verschil tussen een FireWirekabel en een USB-kabel?
Ik wil nl. een digitale camcorder koppelen aan mijn PC (Windows XP) om zo mijn vakantie-video op de harde schijf te plaatsen. Heb ik daarvoor per se een FireWirekabel nodig of kan dat ook met een USB-kabel?
Ben benieuwd! Groetjes,
CNA

Seriële poort van Apple; snelheid 100 Mb/s. Lijkt in sommige opzichten veel op USB. De overdrachtsnelheid van de huidige FireWire-standaard (1997) ligt echter veel hoger dan bij USB: 400 Mbits per seconde.

USB; Universal Serial Bus en USB2.

USB 2.0 verhoogt de snelheid van de aansluiting van randapparaten aan de computer van 12 Mbps tot maximaal 480 Mbps.

USB:
usb-cables.jpg

FireWire:
firewire.jpg

Verschil:
B00009KO0D.01.LZZZZZZZ.jpg

Anyway. Voor camcorders is vaak FireWire gebruikt *(kabels zijn ook duurder). Controleer even welke aansluiting je hebt.

Als je op zoek gaat naar de camera, kijk eens op www.kieskeurig.nl Scheelde mij € 120,- op sony hc42e vergeleken met de zogenaamde gedkoopste zaken zoals BCC etc.

OO, zo zie je maar als je te snel leest. Sorry

Om een tape naar je pc te kopieren met een usbkabel lijkt me wat lang gaan duren. In het algemeen hebben digitale videocamera's een firewireuitgang en een analoge uitgang. Beide gaan even snel (afspeelsnelheid), alleen zou ik persoonlijk voor de firewire kiezen.
Maar zoals al eerder aangegeven, ik denk dat je je keus zal moeten beperken tot de uitgangen die je camcorder heeft. Als je camcorder een firewireuitgang heeft (zeer aannemelijk) dan moet je je niet laten misleiden door de maat van de plug, die op de camcorder is doorgaans een stuk kleiner dan de ingang op je pc. Hier zijn kabels voor te koop, alhoewel deze meestal bij de camera geleverd worden.

Vervolg op 1e vraag:

In mijn geval wil ik dus een dvd branden van mijn cam camera dmv dvdsanta.
Lukt niet, heb een fire wire cable en een lopend dvdsanta programma. wie helpt?:confused:

Ik ken het hele programma dvdsanta niet... ik doe het altijd met windows moviemaker, gewoon op DVkwaliteit en dan met tmpg omzetten naar hq mpeg2, om vervolgens met tmpg dvdauthor de mpeg om te zetten naar .vob e.d.
Misschien heb je er wat aan?

Kan je wat meer uitweiden hoe te handelen.
Dmv moviemaker opnemen, dan...........
Tmpg is weer een apart programma?

Alvast bedankt.

Ja, tmpgenc is een apart prograama: http://www.tmpgenc.net/ net als tmpgdvdauthor

Je neemt dus de film op je pc op in DVkwali.
Je opent de dv is tmpg om er mpeg2 van te maken (daar heb je de plus versie voor nodig, anders kan je geen mpeg2 maken)
. Hoe je dat het beste kan doen kan je lezen op http://go.to/wintips
Vervolgens open je dvdauthor om je dvd te maken.
Die map brandt je op video dvd en het zou moten werken allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan