Van chipset 845G naar 865G

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmjev1

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
26
Bij aankoop van een nieuw mobo (ASrock P4i65G) met chipset van 865G en socket 478 heb ik problemen met windows. Mijn oude mobo was een Epox 4g4a met socket 478 en chipset 845G. Er is mij vertelt dat het nieuwe mobo zou moeten werken, echter na aanzetten zie ik wel dat harde schijf , geheugen ed. gevonden worden. Systeem start niet verder op maar komt in het zwarte veilige modus scherm. Beeldscherm werkt dus wel.Wat ik hier ook voor mogelijkheid aanklik maakt niet uit systeem blijft opstarten en terugkomen in zwarte veilige modus scherm. Drivers v/h mobo kan ik er niet opzetten omdat bij opstarten de CD wel gaat draaien maar hij dus blijft staan. Booten staat dan uiteraard op CD/DVD. Intussen ook restore Disk van de winkel geprobeerd. Dit werkt wel en 1e partitie wordt dan geformatteerd. Verder start systeem niet op. Bij opstarten krijg ik 1 piep en lijk ik heel snel een blauw scherm voorbij te zien komen.
Wie weet raad.
 
ja sorry maar zo gaat het niet werken.
ze haden je moeten vertellen dat je windows op nieuw moet instaleren.
xp hou niet van zo verandering.
had je het zelfde bord met chip set gehad was het geen probleem geweest.
nu dat je een ander heb gehad zal je vanaf 0 alles op nieuw moeten instaleren.
 
Dat is juist een v/d problemen, ik kan XP niet geinstalleerd krijgen, kun jij mij vertellen wat ik moet doen om dat voor elkaar te krijgen
Oude mobo was niet meer te krijgen, was me vertelt dat dit ook zou werken.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraag, als je CPU defect is werkt de BIOS dan nog goed. Dit omdat computer wel opstart en blijft draaien . Bij opstarten zie ik dat HDD ed gevonden worden maar systeem komt in zwarte veilige modus scherm. Verder is er dan niets mee te beginnen. Dus ook niet booten van CD/DVD van windows XP om deze opnieuw te installeren. Als ik F2 ingedrukt houdt kom ik dus wel in de BIOS. Hier kan ik bladeren en waarden aanpassen en via F10 exit en saven. Na herstarten komt systeem weer terug in eerder genoemd zwarte scherm. Wie kan me helpen om drivers van moederbord en XP weer geinstalleerd te krijgen. In BIOS staat CD/DVD als 1e reboot station.
 
Heb je wel een opstartbare XP cd? geen recovery, maar een originele?
 
opgelost

het lijkt erop dat het probleem toch in de BIOS settings heeft gezeten. Na aanpassen van van videokaart waarden (APG) start het systeem wel door. Hierna kon ik XP er weer opnieuw opzetten en alle leed weer geleden.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan