van cpu cooler naar usb koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hallo,

ik heb de vraag kan ik met een cpu koeler een koeler maken ( met usb aansluiting)

zo ja hoe ??

mvg,eric osman

Laatst bewerkt:
nou nu zit er een kabeltje aan die volgens mij in je moederbord moet en ik wil die maken dat als ik hem in de usb aansluiting kan steken dus een cpu koeler met usb aansluiting omdat ik me verveel en ik heb er nog een liggen :)

Wat voor aansluiting is je fan? 2, 3, 4 pin?. Bij 2pins kan je gewoon kan je gewoon de voedingskabel en de aarde aan de rode en de zwarte maken (nee niet zwart aan rood natuurlijk maar aarde aan zwart en voeding aan rood (of anderson)). Bij 3 pin kan je volgens mij hetzelfde doen, dan houd je een gele over maar die hoef je niet per sé aan te sluiten (weet ik niet zeker). Bij 4 pin zou ik het niet weten.

Scroll even helemaar naar beneden op deze site om te kijken wat wat is in je kabel (klik)

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet want uit je usb poort komt maar 5 volt. Je zou echter ook 2 usb poorten kunnen gebruiken. Wellicht gaat hij dan harder (niet wellicht hij gaat gewoon harder).

zo ik hem ook aan een stroom kabel kunnen maken ??

want ik heb een kabel en daar zit een licht blauwen en een bruinen kabel in .

mvg,eric osman

Je bedoelt toch hopelijk niet die twee kabels die uit je stopcontact komen waar 220 v opstaat toch? Daar zou maar niet aan zitten als ik jouw was. Wat je wel zou kunnen doen is de koeler op de molex kabel van je voeding aansluiting. Of je zou volgens mij ook peg6 of peg8 moeten kunnen gebruiken. Dit weet ik niet zeker dus ik zou eerst even afwachten tot anderen er iets over gezegd hebben.

ik zit niet aan de kabels in het stopcontakt hoor :D

maar ik bedoel in een kabel die je in het stop kontact kan steken ;)

mvg,eric osman

Die zou ik maar niet gebruiken. A, de veiligheid, 1 keer aanraken je ben de sigaar (kan dat je sterft is zeeeeeer groot), B als je kortsluiting maakt, dan gaat alles uit bij jouw thuis, dus mag je je stoppen gaan vervangen en C je hebt zo'n grote hoeveelheid weerstanden nodig dat het niet echt goedkoop is. Gebruik de molex of de peg6/8 stekkers, die zijn iets veiliger (ik zou ze nog steeds niet aanraken). Mocht je toch nog ergens je fan op willen aansluiten buiten je pc, dan kan ik je een bureaulamp aanraden. Iets in deze (klik) richting. Zoals je ziet, zie je twee poten die naar de lamp zelf toe gaan. Poot 1 is de + pool en de andere de -. Maw, pak een schaar zet hem tussen de poten en je ziet dat de lamp uitgaat. Hier kan je volgens mij ook wel een fan op aan sluiten. Ik weet het voltage en het aantal ampere wat er op staat niet, maar het lijkt met niet te hoog want je kan het nog veilig aanraken.

Laatst bewerkt:
dus dan moet ik mijn burauw lamp mollen en dan openene en alles aansluite??

Nee het mooie van die lamp is dat je hem heel kan houden. Je pakt een krokodillen klem (of bind het draadje) gewoon om de ijzeren poten (van ongeveer 30 cm lang). Dus dat gedeelte dat je kan uitschuiven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan