van d51s naar d530s wilt niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

galliet

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
21
hallo,

ik krijg de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als deze computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen, kunt u het beste voor Laatst bekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstroing, als gevolg van het indrukken van de Aan/ Uitknop, kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten.

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Laatst bekende juiste configuratie( recente instellingen die werkte)

Windows normaal starten

Gebruik de pijltjestoetsen om een bestuuringssysteem te selecteren.


ik heb mijn hardeschijf, dvd brander en ram geheugen van de d51s in de d530s geplaatst.
er zat al ram geheugen in en omdat de d530s 4 slots heeft, heb ik er in plaats van 2 gig ( wat ik in de d51s had) 2x 1 gig in gedaan + de huidige 2x 512mb.

daarbij heb ik bij het opstarten wel de melding gehad dat er hardware configuratie is verricht. van 40gb naar 250gb en van 512mb naar 3 gig.
F1 gedrukt voor "save"

daarna krijg ik constant de bovenstaande melding (in vet gedrukt). welke optie ik kies, het blijft rebooten.

de vorige hd en cd speler stonden beide cabel select en de nieuwe ( uit de d51s ) ook.
zonder dvd brander blijf ik dezelfde melding krijgen.. ook als ik de hd master zet.


ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

mvg,

galliet
 
Je hebt de harde schijf met besturingssysteem in een andere pc gezet? Zonder het opnieuw te installeren?

Mijn ervaring is dat het regelmatig goed kan gaan maar net zo vaak fout.
d510 heeft de i845g A1 chipset terwijl de d530 de Intel 865G chipset heeft. Jouw OS kan daar waarschijnlijk niet mee overweg. ik ben bang dat je het opnieuw moet installeren.
 
Doordat de drivers van je oude systeem ge-installeert zijn en deze niet op je nieuwe werken kan windows niet op starten. Je moet dus windows opnieuw installeren
 
wat als ik nou de hd terug plaats in me oude pc en eerst de drivers van de d530s er op installeer? zou dat een mogelijkheid zijn?
 
hartstikke bedankt..
dan weet ik wat mij te doen staat..

mvg,


galliet
 
Je kunt het altijd proberen. Die chipset is natuurlijk niet het enige wat anders is. MS kijkt met het installeren van het OS zelf ook naar wat draait en eh.. nog iets.. (hoe ging dat spreekwoord toch weer! :confused: ). Dus of je met installeren van de drivers alles hebt rechtgetrokken?

Zorg er wel voor dat je alles goed hebt gebackupped! Kan best zijn dat na installeren van drivers het op de d530 nog steeds niet doet, en bij terugzetten in d510 ook de opstart blijft steken. :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan