Van dagen naar datum met behulp van arrays

Status
Niet open voor verdere reacties.

eummm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
hallo iedreen,

is er iemand die mij kan helpen met het maken van de volgende programma n java aub??

de user moet een getal van 1 tot 365 als argument geven en als output moet hij de datum terug krijgen..
output ::
java aantaldagen 1
Dag 1 is 1 januari

java antaldagen 123
dag 123 is 3 mei

Alvast bedankt

Dat je het nu in het nederlands plaatst betekend nog steeds niet dat we jouw huiswerk gaan doen.

Wat voor code heb je al?

Dat je het nu in het nederlands plaatst betekend nog steeds niet dat we jouw huiswerk gaan doen.

Wat voor code heb je al?

Bij deze mijn code, ps dit is geen huisWerk, maar oefeningen die ik zelf will maken om te leren:D

Code:
public class AantalDagen{
	  public static void main (String arg []){
	  if (arg.length < 1){
		    System.out.println("camandline argument meegeven aub!");
	  }

else {
	      int Days [] = {31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31};
	      int sum = 365  ;
	      String months [] = {"januari", "februari", "maart", "april", "mei", "juni", "juli","augustus", "september", "oktober", "november", "december"};
// 	      System.out.println(months[Integer.parseInt(arg[0])]);

}
	}
}

Je zegt zelf dat het om een oefening voor jezelf gaat om het te leren.

Persoonlijk denk ik niet dat je er veel van leert als ik of iemand anders de code voor je schrijft. Als je er zelf uitkomt leer je er meer van en geeft het bovendien een tevredener gevoel:)(eigen ervaring).

Je zou eraan kunnen denken om ipv een array met het aantal dagen per maand een array te maken met op welke dag een nieuwe maand begint, of allebij(niet noodzakelijk, wel makkelijker)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan