van decimaal getal naar graden,minuten en seconden omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gieterke

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo,
Ik ben om nog eens te proberen te programmeren een programmaatje aan het maken waarmee je de hoofdwaarde van een hoek berekent. Ik heb alles bijna gevonden alleen krijg ik dat decimaal getal niet meer omgezet naar graden. Ik weet dat je altijd min het gedeelte voor de komma doet maal 60 en zo verder. Maar hoe moet je in VB.NET nu zeggen dat het min het gedeelte voor de komma moet doen? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dieter

Hallo,
Ik ben om nog eens te proberen te programmeren een programmaatje aan het maken waarmee je de hoofdwaarde van een hoek berekent. Ik heb alles bijna gevonden alleen krijg ik dat decimaal getal niet meer omgezet naar graden. Ik weet dat je altijd min het gedeelte voor de komma doet maal 60 en zo verder. Maar hoe moet je in VB.NET nu zeggen dat het min het gedeelte voor de komma moet doen? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dieter

Wat bedoel je precies met "Ik weet dat je altijd min het gedeelte voor de komma doet maal 60 en zo verder."
Als je bedoelt dat je (met als startwaarde 123,456) zoiets wilt krijgen: -123*60 = -7380 dan kan dat zo (er zijn nog andere manieren, maar dit is denk ik het makkelijkst):
Code:
LabelUitkomst.Text = Math.Floor(TextboxWaarinHetGetalStaat.Text) * -60
oftewel: de tekst van LabelUitkomst wordt omgezet naar de negatieve naar beneden afgeronde waarde (=het getal voor de komma) maal 60

Laatst bewerkt:
Bedankt hé! Was eventjes zoeken maar ik ben eruit.
Groetjes,
Dieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan