van doc naar jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het niet hoor maar is jpeg niet alleen voor afbeeldingen!!
 
Ja, dat klopt!
Ik heb een word document en daar zou ik graag een afbeelding van willen hebben (een .jpg dus)
 
als ie niet groter is als een pagina dan kan je het met screendump maken

alt + printscreen en dan in paint plakken en opslaan als jpg.
 
Ja, dat had ik al gedaan, maar de kwaliteit is iets minder daarbij.
Ik zat te denken aan een manier bijv. knippen/plakken of export/import of gewoon convert.......

Heb ik niet kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij de ultieme tip geven?
 
Nee, je zal toch met paint of iets dergelijks moeten gaan werken. Of inderdaad een screendump maken. Je kan het document natuurlijk ook scannen en dan opslaan als jpeg.
 
probeer het kopieren en plakken in painshop Pro, daar is een gratis versie op internet te halen (30 dagen trial)

http://www.jasc.com/
 
Doc naar afbeelding

Probeer de volgende methode eens:

selecteer het gedeelte van het Word document waarvan je een afbeelding wilt maken (bij een heel document dus CTRL-A) en kopieer dit gedeelte.

Open een nieuw document en kies bij bewerken voor plakken speciaal. Kies voor plakken als figuur.
Sla hierna het nieuwe document op als Html file.
In de dir waar het html doc is opgeslagen staat een jpg met je document. (bij Word 2000 is er een dir met de afbeelding gemaakt.
 
Bedankt voor de tip zover.
thumb-up.gif
Dat lukt uitstekend, alleen doet zich het probleem voor, dat we in onze doc een aantal tekst-boxen hebben staan.
Het doc kunnen we dus niet in z'n geheel (met Ctrl+A) selecteren.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Probeer de volgende methode eens:

selecteer het gedeelte van het Word document waarvan je een afbeelding wilt maken (bij een heel document dus CTRL-A) en kopieer dit gedeelte.

Open een nieuw document en kies bij bewerken voor plakken speciaal. Kies voor plakken als figuur.
Sla hierna het nieuwe document op als Html file.
In de dir waar het html doc is opgeslagen staat een jpg met je document. (bij Word 2000 is er een dir met de afbeelding gemaakt.

Hallo allemaal,

Via google kwam ik bij deze tip uit op jullie forum, mijn naam is Chloe.

Dit is een heel goede tip, het werkt helemaal (ik gebruik word 2000) totdat ik wil opslaan, want ik kan niet kiezen voor opslaan als HTML. Hoe los ik dat op?

Ik heb namelijk ook de wens om een word-document op te slaan als afbeelding zodat ik het op hyves kan zetten. Als er geen opties zijn kan ik ook scannen, maar ook daarmee gaat een stuk kwaliteit verloren (met onze scanner in ieder geval wel ;))
 
Welkom CTU,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen en daarnaast stamt het topic uit 2003 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan