van draad naar loos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
ik heb hier een bekabeld speedtouch adsl modem-router en een Sweex draadloze router en bijbehorende netwerkusbstick.

Kan ik de sweex op de speedtouch aansluiten om zo draadloos netwerk te creeren en zo ja, hoe stel ik één en ander in?

Ja. Sluit de Sweex aan op de Speedtouch met een standaard UTP (netwerk) kabel. Vervolgens instellen dat de Speedtouch en Sweex in dezelfde IP range zitten en dat een van beiden de IP adressen uitdeelt.
Voor de rest: zie handleiding Sweex en Speedtouch.

Ok, duidelijk. Lijkt het me logisch dat de draadloze sweex dus als dhcp gaat fungeren omdat die achteraan in de rij staat en in contact komt met de usb adapter....

Wat iprange betreft denk ik dat je hier over spreekt:?

iprange.jpg

Ipadressen uitdedelen tussen in dit geval 100 en 199

Ja, dat klopt wat betreft het laatste gedeelte van je IP adres (de XXX in het volgende voorbeeld). De eerste drie gedeeltes moeten hetzelfde zijn, anders verschilt de range. Voorbeeld: 192.168.0.XXX is NIET hetzelfde als 192.168.1.XXX
Je gebruikt een IP adres om je Sweex en Speedtouch te configureren, en de eerste drie gedeelten moeten dus hetzelfde zijn. Je kunt dit eventueel aanpassen in de Sweex en Speedtouch.

Het werkt.

De ingang van de draadloze sweex router is aangesloten op een uitgang van de te bekabelen speedtouch router middels een utp kabel. De Sweex heeft de instellingen zoals het ipadres van de speedtouch automatisch overgenomen.

De tijdelijke bekabelde verbinding met de sweex router is er tussenuit en vervangen door een usb adapter.

"HOUSTON, we have liftoff"

"I love it when a plan comes together" :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan