Van DVD booten voor Knoppix

Status
Niet open voor verdere reacties.

overv161

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hey :D

Ik wilde Knoppix eens uitproberen om te kijken of Linux distributies mij beter
bevallen dan Windows. Dus ik download Knoppix, brand het op een DVD-RW-tje...
en kom erachter dat mijn computer niet kan booten vanaf DVD schijfjes. Is dat normaal?:shocked:

Je moet in je bios als first boot device je DVD/CD station instellen en niet je Hard Drive

Welkom trouwens op helpmij :thumb:

Hey Daan :D

Nou ja, ik kan dus alleen de A schijf, de hard disk en de CD-ROM drive kiezen:shocked:
Als ik de CD-ROM drive kies (cd zit in DVD drive maarja) dan zegt ie dat het mislukt is ofzo. Ik kan straks wel even wat foto's maken als je wil?:p

Leuk dat je ook naar helpmij bent gekomen :thumb:
Ja is goed maak maar wat foto's!

Greetz Daancomp

Hallo !!

Wat jullie doen mag wel, maar ondermijnt het systeem.

De lol van een forum is dat ook anderen mee kunnen kijken en er van leren. Door wat nu gebeurd kan niemand er van leren behalve jullie twee.

Dus volgende keer graag plaatjes op de site posten.

Eric.

Dan zal ik ze ff op me server zetten ik denk dat jullie er niet veel mee kunnen ik ook niet!:

1
2
3
4
5
6
7

Groetjes Daancomp

Ok

Lijkt me een wat oudere PC.

Zo te zien moet hij via F2 naar zijn Bios (heet hier Setup) als hij wat wil proberen, maar:

Ik weet niet of die DVD van hem een OS bevat. Het lijkt er op dat hij een HDD zoekt, die hij niet vindt.Dat zou best kunnen want Windows PC's hebben standaard geen Linux partitie.

Eric.

P.S. het is toch wel een brander hè, niet stiekum op een andere PC gebrand.
Bovendien zegt zijn PC dat het een CD-Rom is, niks DVD

Laatst bewerkt:
Dus RW's kun je vaak alleen booten met een brander.

Maar past het op een CD dan gewoon een CD-Rom branden, die doet het (als je hem tenminste afsluit) in alle drive's

Eric.

Daan

Helemaal mee eens Daan.

Heb zelf een keer meegemaakt dat een PC niet wilde booten van mijn CD-RW als ik deze in de CD-ROM deed. Wilde wel booten als hij in de brander zat.

Vraag me niet waarom.

Eric.

Maar mijn brander wordt ook niet aangegeven in het menu. Ik zal straks wel even wat plaatjes van het bios menu plaatsen.

Groeten,
Overv

overv161 zei:
Maar mijn brander wordt ook niet aangegeven in het menu. Ik zal straks wel even wat plaatjes van het bios menu plaatsen.

Groeten,
Overv

Bij oudere computers moet de cd of dvd drive waarvan je wilt opstarten als master staan, is dit bij jou ook zo?
En is het bios menu staat hij gewoon als cdrom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan