Van DVD naar Blu-ray met behoud van boxen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hylke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Onlangs is mijn dvd speler opgehouden te functioneren. Ik heb op mijn dvd speler 6 boxen aangesloten (5.1), dit gaat niet met stekkertjes maar via simpele koperdraad uiteinden.

Ik wil graag in plaats van een dvd speler nu een blu-ray speler aanschaffen maar hoe kan ik dit doen met behoud van mijn boxen? Een nieuwe 5.1 set met blu-ray speler ineen kan ik op dit moment niet betalen. Mijn huidige dvd speler heeft geen optische aansluiting dus van de blu-ray speler naar de dvd speler wordt lastig.

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij advies zou kunnen geven in deze kwestie.

Groeten,

Hylke

Je kan die boxen alleen hergebruiken als je een receiver koopt. De goedkoopste receiver met Blu-ray is 400,- van Yamaha. Dus ik denk dat je beter (als je geen garantie meer hebt) iemand kan vragen of hij er een nieuwe dvd-speler in wil zetten...

Bedankt voor je reactie!

De dvd speler zit verder los van de boxen. In de dvd speler zijn 5 aansluitingen met klemmetjes. Dat type aansluiting wordt nu eigenlijk nooit meer gebruikt geloof ik. Ik zie wel veel boxen met een soort twee-potig stekkertje er aan. Kan ik die stekkers misschien ook los kopen en aansluiten op de koperdraadjes van mijn boxen en vervolgens weer aansluiten op een nieuwe blu-ray speler?

Ja, dat kan. Maarrr: een nieuwe blu-ray speler (die 5.1 ondersteunt) is 400,- En dat is duurder dan de meeste kant-en-klare blu-ray 5.1 sets. Nogmaals: ken je niet iemand die de dvd-speler eruit kan halen en vervangen? Dat kost je een tientje of 4 max. en dan is 'ie weer als nieuw.

Weer bedankt. Nee ik ken eerlijk gezegd niemand die dat kan. Kan ik misschien vanaf een nieuwe blu ray speler met een kabel met de 'standaard' rode en witte stekkers naar de dvd speler en op die manier de boxen benutten? Of verlies je dan het 'surround' idee?

Ik heb er niet gek veel verstand van maar is het, als wat ik hiervoor zei niet kan, misschien mogelijk om via hdmi van blu-ray naar mn televisie te gaan en dan via scart het geluid via de dvd speler af te spelen?

In principe zou dat beide mogelijk zijn. Alleen heeft je tv dan wel een 2-wegs scart aansluiting nodig (zit er wrs. wel op). Maar het is net wat je zegt: het surround idee gaat een beetje verloren. Zelf heb ik met mijn PC er weinig last van hoor; het blijft vaak nog door alle boxen iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan