van dvd naar dvd rechtstreeks branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajacaeswe

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Ik heb in Pinnecle studio 8 van de herfstvakantie zelf een dvd film gemaakt met een dvd menu erin.
Ik heb hem al op een dvd rw. staan. Ik wilde hem op een dvd r branden zodat ik de rw kon wissen.
Dit wou ik in nero on the fly (dus rechtstreeks doen).
Mis poes. Krijg telkens een foutmelding dat mijn bronstation dezelfde ide bus gebruikt als mijn doelstation. (zie bijlage).
Ik heb al meer rechtstreeks gebrand en deze melding nooit gehad.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ide kan wijzigen voor een van de twee?
Graag had ik hierop antwoord.
Alvast bij voorbaat dank.

Bijlagen

• screenshot4.jpg
    screenshot4.jpg
    54 KB · Weergaven: 23
Dan moet je het ene apparaat op een andere IDE-controller aansluiten. Volg je dat nog?;)

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Dan moet je het ene apparaat op een andere IDE-controller aansluiten. Volg je dat nog?;)

Groetjes,
Bennie

Ja, ik heb gelezen dat het zo moet, maar hoe doe ik dat Bennie? In apparaatbeheer of ergens anders?

Nee, helaas. De kast zal open moeten. Dan moet je de kabels op een andere IDE-controller aansluiten.... Nu zitten beide apparaten op één kabel aangesloten. Dan kan dus blijkbaar niet. Je zal ook de jumperinstellingen opnieuw moeten aanpassen.

Groetjes,
Bennie

Nee, dat is de fysieke aansluiting in de computerkast zelf die je moet aanpassen. Ik raad het je trouwens af om kopieën "on the fly" the doen. Het is wellicht iets meer werk, maar plaats de bestanden eerst op je harde schijf, ik ben er van overtuigd dat het je veel ergenis en corrupte DVD's bespaart.

toelichting zelfde vraag

Ik heb van apparaatbeheer een printscreentje gemaakt, maar ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen.

Bijlagen

• screenshot5.jpg
    screenshot5.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 18
Het plaatje voegt geen informatie toe omdat het niet aangeeft welke apparaten als master of als slave zijn geconfigureerd.

Nee, niet van dat plaatje. In apparaatbeheer klik je op "beeld, apparaten weeregeven op verbinding". Dan krijg je ongeveer het volgende te zien. Je ziet wie wat waar is aangesloten:)

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 76
Geplaatst door Tiborv
Het plaatje voegt geen informatie toe omdat het niet aangeeft welke apparaten als master of als slave zijn geconfigureerd.
De brander is master en het dvd rom station staat slave.

Geplaatst door hajacaeswe

De brander is master en het dvd rom station staat slave.
Ptintscreentje van verbinding bijgesloten.

Bijlagen

• screenshot6.jpg
    screenshot6.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 18
Ik zie het er niet in staan, maakt ook weinig uit. Je zou de lezer als slave van de harde schijf (primaire IDE) kunnen configureren.

Maar ik blijf bij mijn opvatting dat je beter je harde schijf als tussenstation kunt gebruiken.

Het plaatje is wederom verkeerd:confused:

Je hebt twee IDE-controllers. Daar kunnen vier apparaten op. Bijv.

IDE-1
Master
Slave

IDE-2
Master
Slave

Als je dus zegt: "De brander is master en het dvd rom station staat slave", dan zegt dat dus nog niks. Wel als je erbij vermeldt welke IDE-controllers er worden gebruikt.:)

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Het plaatje is wederom verkeerd:confused:

Je hebt twee IDE-controllers. Daar kunnen vier apparaten op. Bijv.

IDE-1
Master
Slave

IDE-2
Master
Slave

Als je dus zegt: "De brander is master en het dvd rom station staat slave", dan zegt dat dus nog niks. Wel als je erbij vermeldt welke IDE-controllers er worden gebruikt.:)

Groetjes,
Bennie

Is dit printscreentje misschien het goede?
En vertel even hoe ik dat kan veranderen.
Groetjes Hannie.

ik zag hem niet. Misschien is hij er nu.

Bijlagen

• screenshot7.jpg
    screenshot7.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 32
Die laatste verklaard een hoop. Dat is precies waarom de melding van nero komt dat ie niet _on the fly_ kan kopieren. Omdat beide apparaten op hetzelfde IDE kanaal zitten.
Je zult om _on the fly_ te kunnen kopieren er dus voor moeten zorgen dat ze ze niet beide op dezelfde IDE kabel zitten. 1 op primary en 1 op secundary.

Omdat ik branders op master prefereer, is dit wellicht de beste oplossing:
Als je de IDE kabels in de pioneer dvd ROM en de ST3120022A omwisseld moet het goed komen. Aan de jumpers hoef je dan volgensmij niets te veranderen.

Laatst bewerkt:
Dat beide apparaten op hetzelfde IDE-kanaal zitten was reeds bekend.

Ik zou nooit! een CD-rom op dezelfde kabel aansluiten als een harde schijf. De verwerkingssnelheid van de harde schijf gaat hierdoor achteruit.

Mee eens tiborv, ik heb ook de schijven en de cd stations gescheiden zitten om deze reden. Maar als je on the fly wilt kopieren en je hebt alle kanalen bezet heb je geen keus.
Ja of gewoon niet on the fly kopieren en in plaats daarvan gewoon de hardeschijf gebruiken.

Zijn er trouwens al moederbords met 3 IDE kanalen hieromtrend? Zou wel een betere oplossing zijn misschien.

Geplaatst door @temptation
Die laatste verklaard een hoop. Dat is precies waarom de melding van nero komt dat ie niet _on the fly_ kan kopieren. Omdat beide apparaten op hetzelfde IDE kanaal zitten.
Je zult om _on the fly_ te kunnen kopieren er dus voor moeten zorgen dat ze ze niet beide op dezelfde IDE kabel zitten. 1 op primary en 1 op secundary.

Omdat ik branders op master prefereer, is dit wellicht de beste oplossing:
Als je de IDE kabels in de pioneer dvd ROM en de ST3120022A omwisseld moet het goed komen. Aan de jumpers hoef je dan volgensmij niets te veranderen.

Het gekke is dat ik met dezelfde configuratie regelmatig goede resultaten on the fly heb gebrand en nooit geen foutmeldingen heb gehad. Dit is de eerste keer.
Maar moet ik deze configuratie gewoon laten zitten of toch maar beter veranderen? Graag nog een advies.

Nou kort gezegd verteld die waarschuwing van nero jouw dat je zo wel kan branden, maar dat als je de opstelling zo laat zitten er een kans is op buffer-underrun. (wat volgensmij resulteerd in een hangend brandprocess)

Hoe jouw brander/dvdrom hierop reageren weet ik niet, de ene brander heeft het logisch gezien eerder dan de andere...
In principe kun je gewoon branden, als je de brandsnelheid maar zo laag mogelijk houd.

Is de snelheid te hoog, dan merk je dat snel genoeg aan een hangende nero en zet je'm lager.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan