Van Dvd Naar Pc En Dan Omzetten In Mp3!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hallo,

Zoals jullie weten heb je al jaren lang op TV van die goede series en films waarvan heleboel mensen die muziek die je vaak aan het begin of einde hoort "HEEL GOED EN MOOI VINDEN"!!!!!:thumb:

Voorbeeld:
Iemand vindt de muziek of het liedje van "the bolt and the beautiful" erg mooi of leuk.
Dus je neemt dat een keer op een DVD-tje op met de DVD-recorder die bij de tv staat.
Als je het dan heb opgenomen, en je stop de DVD dan in je computer krijg je vaak alles bij Windows Media Player te zien wat er op de dvd staat in "Hoofdstukken".

Mijn vragen zijn:

Hoe kan je nou HET BESTE ALLEEN het liedje van "the bolt and the beautiful" wat bijv: in hoofdstuk 10 staat kopieeren of branden ???

En hoe kan je daarna het liedje het beste bewerken zodat je exact aan het begin als aan het eind geen gepraat of andere geluiden hoort?????:rolleyes:

En als je het dan helemaal hebt bewerkt zodat je een goed begin als eind van het liedje het, hoe kan je het liedje dan het beste omzetten in een audio-bestand met o.a. NERO???:rolleyes:

Zodat als je het voortaan ook draaid op je computer dan geen beelden meer krijgt te zien van die series of films waar je die liedjes of muziek uit haald.
Netzo als een normaal audio MP3 bestand!!!

Bedankt.

een specifiek stuk audio uit een DVD rippen is niet zo heel gemakkelijk. Een video-DVD bestaat uit een aantal .vob bestanden (gelijk aan het aantal hoofdstukken), die doorgaans flink wat omvang hebben.
Je zal dus even moeten zoeken uit welk hoofdstuk je audio wilt rippen. Als je dat gevonden hebt, zal je van het het hele .vob bestand alle audio moeten rippen.
Daarna kan je er een stuk uitknippen.

DVD audio rippen met DVDAudio Ripper, knippen met bijvoorbeeld de audiotools uit Nero.

kijk voor wat freeware programma's eens op www.snapfiles.com

Als je met DVDAudioRipper het gehele geluidspoor hebt geript in mp3-formaat, is het daarna makklijk uitzoeken welk stukje audio je wilt hebben. Er zijn diverse geluidsbewerkingsprogramma's, ook freeware. Probeer Audacity, zie mijn handtekening: "Toch geluid opnemen".

NB: van een VOB-bestand bepalen welk deel van een geluidspoor daar bij hoort lijkt me wat "duister".

je kan ook eens de websites van die films en/of series napluizen op uitvoerende artiest en/of titel van de song.
Dan zijn er legio mogelijkheden om die als mp3 ergens vandaan te kunnen toveren.

ik zeg ook niet dat je in het VOB bestand moet zoeken, ik zeg alleen dat je even moet zoeken precies in welke van de VOB bestanden op de DVD zich het audiogedeelte bevindt dat je wilt rippen.
VOB bestanden zijn de "hoofdstukken" van de DVD, en het lijkt me handig om gewoon even het betreffende hoofdstuk op te zoeken, in plaats van alle audio te rippen van de hele DVD, nietwaar? ;)

Ben het overigens ook helemaal met Jackall eens.... waarom zoveel moeite doen? Zeker als het over muziek gaat, zijn er meer dan voldoende alternatieven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan