Van DVD naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opardoes

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Goede middag,

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om de video's of film die ik op een DVD heb opgenomen over te zetten is op een USB stick? En als dit kan hoe doe ik dit dan?:d

Ligt eraan waarmee je hem wil afspelen en welke formaten deze ondersteunt
En welk formaat het nu is uiteraard

Laatst bewerkt:
Dag Terrarabo,

Ik wil de usb stick afspelen op mijn labtop en of TV.

Zoals gezegd ligt het met name bij de TV aan of hij het afspelen van Video bestanden ondersteunt en welke formaten hij ondersteunt. Ik neem aan dat je een USB poort op je TV hebt.
Helaas geef je geen antwoord op mijn vraag welk formaat het is nu.

Dag Terrarabo,
Over de TV. Als ik van uitzending gemist met gemist downloader dingen heb opgenomen in mp4 dan speelt mij usb dit op mijn tv en op mijn labtop af. Van de Tv neem ik b.v. een film op op een dvd maar wat dat dan voor een formaat is weet ik niet. En nu wil ik dus deze dvd op een usb zetten. Dit wilde ik probeeren ivm vakantie dan hoef ik niet al die dvdtjes mee te nemen.

Hoe neem je dan een film op op je TV ? Met een DVD recorder ? Dan moet je die even in je PC doen en kijken wat voor bestanden deze ervan maakt. Deze zou je dan eventueel kunnen converteren.

Dag Terrarabo,

Ja ik neem de film dus van de tv op met een recorder via de schotel dan neem speel ik hem af op mijn tv en neem hem dan op op een dvd via een dvd recorder. Allemaal erg omslachtig wat ik doe. Maar wij hebben een schotel en daar heb ik een opslagmogelijkheid om bijvoorbeeld een film op te nemen en naar een andere zender te kijken. Deze film zet ik dan via een dvd recorder op een dvd dit kan dus dan niet op een usb.

Sorry dat ik het zeg maar lees je wel wat ik steeds vraag ?

Nogmaals, als je de DVD in je PC stopt en opent wat voor bestanden krijg je dan te zien ?
Wat voor bestanden zijn het ?

Dag Terrarabo,

Ja ik lees wel wat je steeds vraagt, maar als ik de dvd in de pc stop dan start hij meteen in windows media player. Wat ik dan wel zie is, dat bij de eigenschappen staat DVD_VR. Is dit wat je bedoelt.

Dag Terrarabo,

Hoop dat ik nu gevonden heb wat je vroeg. Onder het onderwerp Bestand staat: naam : VTS_01_1.VOB
Itemtype: VOB-bestand
Pad naar map:E:\video_TS

En je hebt dus een USB poort op je TV?
Dan is de volgende stap om te kijken welke bestandsformaten je TV ondersteunt en de Videobestanden naar dat bestandsformaat converteren. Overigens zijn .VOB bestanden veel gebruikte videobestanden.
Je laptop speelt ze sowieso af uiteraard. Je kan gewoon de bestanden vanaf je DVD kopiëren naar USB. Hou er rekening mee dat een beetje film al snel bijna 5 GB is dus je moet over een flinke USB stick beschikken wil je er meerdere films opzetten.

Dag Terrarabo,

Ja mijn tv heeft een usb poort. Maar waarom ik een en ander op een usb wil zetten is voor de vakantie zodat ik op mijn labtop dit kan terug zien. Van uitzending gemist heb ik het een en ander opgenomen en dit is geconverteerd naar een videobestand MP4. Dit bestand kan ik op mijn TV en op mijn labtop afspelen. Houdt dit nu in dat ik de bestanden van de DVD moet converteren naar naar videobestand MP4? Overigens als ik van uitzendinggemist films en programma's op mijn USB zet dan kan ik heel veel op mijn usb van 4gb zetten. Ik wil je wel bedanken voor mij steeds een beetje wijzer te maken.

MP4 is redelijk gecomprimeerd dus dat is ook de reden dat er veel van op een USB kan. En inderdaad, je kan de Video_TS bestanden converteren naar MP4

Dag Terrarabo,

Tot slot wil ik je heel erg bedanken voor de zeer snelle en uitvoerige hulp. Top.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan