Van DVD-rw-station naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Kan ik een DVD (film) via mijn DVD-rw-station bekijken op mijn TV? Met de video's in de map video's (Bibliotheken) is dat geen enkel probleem. Dat zijn dan ook meestal filmspjes van YouTube. Kopieer ik de film naar mijn harde schijf in die map video's, dan ziet mijn TV die kopie niet.
 
Direct vanaf je DVD station zal dat niet gaan. Hoe ziet de kopie eruit? Maak je daar een MKV of zo van of blijft het een echte DVD layout met VOB, SUP en IFO bestanden? In het laatste geval kent de TV deze waarschijnlijk niet.
 
Ik heb reeds verschillende zaken geprobeerd. Van de DVD maakte ik een ISO/UDF-image en probeerde dan met het programma FormatFactory daarvan een .avi-bestand te maken maar dat lukte niet. Daarna maakte ik een DVD-layout en terug met FormatFactory een .avi-bestand maar ook dat lukte niet: ik moest die kopie openen en dan elk deel afzonderlijk converteren naar .avi-bestand. Ik denk dat mijn probleem zou opgelost zijn als ik van de film een kopie zou kunnen maken dat in zijn geheel door FormatFactory zou worden herkend en worden omgezet.
 
Een MKV maak je het snelst met MakeMKV. Dan hoef je de film niet om te zetten -dat duurt uren- maar wordt de DVD (of Bluray) in een soort MKV-jasje gestopt. Dat duurt 2 minuten bij een DVD. En de rechten worden ook 'geregeld'. http://www.makemkv.com
 
Prima optie. Maar hou er rekening mee dat MakeMKV niet alle beveiligingen aan kan. Daarnaast is het voor een DVD inderdaad gratis maar voor een Blu Ray een 30-dagen probeer versie. MakeMKV zelf is 60-dagen geldig waarna je deze opnieuw moet installeren, verder blijft het gratis.

Voor een beveiliging waar MakeMKV niet omheen komt kan je altijd terug vallen op DVD Shrink.
 
Bedankt Edmoor voor de tip. Het lukt mij zeer goed om een DVD te converteren naar een .avi-bestand (met Freemake Video Converter) en mijn TV kan daarmee overweg. Wat ik wel niet begrijp is het volgende: een gedownload .MP4-video bestand kan op mijn TV worden afgespeeld maar met een naar .MP4-video geconverteerde DVD lukt dat niet. Ook een MKV-bestand kan mijn TV blijkbaar niet lezen. Hoe is dat te verklaren?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip maar ik heb voldoende aan wat ik nu kan: gewoon een Film-DVD opslaan op mijin PC als .avi-bestand en het dan afspelen op mijn TV. Misschien dat een mediaplayer later nog wel eens van pas komt.
 
Ik heb een probleem. Als ik een film op DVD omzet met Freemake Video converter naar een .avi-bestand dan loopt de spraak niet synchroon met het beeld. Dat is zeer onnatuurlijk en vervelend. Hoe kan ik dit euvel verhelpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan