Van DVI naar LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricochet

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hoi Superbrains!!,

Zit met het volgende probleem!,
Nieuwe pc gekocht met daarop 2 Geforce 9800GTX Vidoekaarten.
En wil deze graag aansluiten op mijn Medion LCD TV.
Hele dure DVI kabel gekocht en vol goede moed alles aangesloten.
PC start op en ik krijg het opstartbeeld en WIndows XP logo te zien,daarna wordt het beeld zwart en geeft de Tv aan, Modus niet ondersteund.
Dus gelijk in de stress en honderd keer opnieuw geprobeerd maar met het zelfde resultaat.
Ook het instellen van de TV op DVI signaal of auto detecti werkt niet.
Nu komt het vreemde!, wanneer ik een verloop stekker van DVI naar een normale VGA kabel en op het nadere eind weerom een verloopstekker DVI naar VGA gebruik lukt het wel??
De DVI kabel die ik gebruik is er een met op het einde dat platte lipje dus volgens mij een normale DVI kabel.
Zowel de Geforce kaarten alsook de TV hebben enkel de DVI uitgang,
Het moet toch mogelijk zijn om de kabel uit een stuk te gebruiken (beste beeld overdracht)inplaats van de oudere VGA kabel met de 2 verloopstekkers.
Dus mensen HELLUP please!
Andre

In denk dat je eerst eens in veilige modus met VGA-SAFE driver moet opstarten. Vervolgens stel je de resolutie in op een door de tv ondersteunde. Dan start je weer normaal op, je hebt inmiddels beeld, daarna ga je de resolutie instellen op het hoogst mogelijke wat de tv aankan.

Klinkt misschien wat vaag, maar als je het eenmaal probeert lukt het wel.

tips van Berus en Dillon

Hey Mannen !,
Super dat jullie me proberen te helpen,ik waardeer het enorm.
Ik heb eerst de tip van Bertus geprobeerd en gezocht naar de instellingen die hij beschrijft.
De Geforce 9800 GTX gebruikt een nieuwe en uitgebreidere Nvidea instelling.
Dus wijkt af van wat Bertus beschrijft.
Wel heb ik dankzij de tip een verbinding met de tv,daar deze nu gevonden wordt en aangeduid met Medion LCD32.
Als ik klik op deze monitor gebruiken,valt het scherm van de pc monitor(Benq) weg en zie enkele seconden helemaal niets.
De tv blijft zwart tijdens deze operatie.
De tip van Dillon kan ik niet gebruiken daar ik verder geen resoluties op de tv zelf kan aanpassen.
Jammer dat jullie zover weg wonen anders zou ik zeggen kom effe op een lekker koud pilsje langs.
Ik zit dus nog steeds waar ik begon.
Door zelf te experimenteren heb ik wel volgend raadsel erbij gevonden.
Ik gebruik nu dus steeds de Vga kabel met de 2 verloopstekkers naar DVI.
Ik heb echter een 2e kabel gevonden een soort van DVI alleen mist deze enkele pins,dus is niet volledig bezet als de DVI kabel die ik kocht.
Deze kabel geeft ook signaal naar de TV is alleen 1,5 meter te kort.
zou het kunnen zijn dat de DVI kabel een verkeerde soort is?
Hey en jongens het is hier best gezellig hoor,dus mochten jullie je daar nu zitten vervelen dan zijn jullie welkom
Andre

DVI naar LCD TV

Hoi Alfred,
Ik weet nu dankzij jouw link(tip)welke kabel ik heb.
De kabel waarop ik wel beeld krijg is een single link.
Deze is 3,5 meter
De kabel die ik kocht is 5 meter en dual link.
De kabel die ik nu gebruik is een VGA met twee verloopstekkers naar DVI.
De VGA en single link,geven zonder problemen beeld,alleen is de single link kabel te kort.
De dual link kabel laat wel het opstartscherm en logo van Windows zien maar daarna wordt het beeld zwart,en krijg ik op de Tv het bericht ,modus niet ondersteund.
Ik heb volgens mij inmiddels alles geprobeerd maar zonder resultaat helaas.
De Videokaarten(SLI opstelling)en de TV hebben enkel de DVI aansluiting,dit vindt ik zo typisch, je zou zeggen dat juist de DVI kabel dan signaal moet geven,maar helaas.
Toch evengoed super dat je reageerd Alfred,ik geef ook niet op hoor,vroeg of laat komen we er achter waarom er altijd iets is wat je de fun bederft van je nieuwe aankoop.
Hey en ook voor jou geldt!,...hebt een pislke verdiend
Andre

DVI naar LCD TV

Ik heb nu zo'n beetje alle instellingen geprobeerd,en heb als enigste oplossing dat de DVI kabel misschien niet goed is,heb echter geen mogelijkheid om die te testen.
Baal ervan want die kabels zijn behoorlijk prijzig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan