Van .DWG naar .SKP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelproblem

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Heey,

Het is mij gelukt om een oude versie van SketchUp te installeren, hierbij ontbreekt echter de functie om drawing-files (.DWG) om te zetten in sketchup-files (.skp). weet iemand een programmaatje of site waar dit kan???
Momenteel heb ik een tekening in AutoCAD die ik in SketchUp wil tekenen. het probleem is echter dat ik in AutoCAD niet kan opslaan als .skp (logisch eigenlijk), maar als ik de tekening (3D) wil opslaan in ander type (mogelijkheden: .dwg .dws .dwt .dxf) kan ik hem alsnog niet importeren via SketchUp (importmogelijkheden: .skp .3ds .ddf .dem .kmz .dae en verscheidene afbeeldingstypen). is er een converter beschikbaar van .dwg naar een van de importmogelijkheden van SketchUp of andersom van .skp naar een van de mogelijkheden van AutoCAD. een rechtstreekse converter zou natuurlijk nog mooier zijn.

MVG

deze site ben ik inmiddels 3 keer op geweest, maar al na de eerste keer kwam ik erachter dat hier niets nuttigs op stond. (tenminste voor dit probleem).
Het is inmiddels gelukt. ik heb namelijk de oude versie van SketchUp op een USB-stick gezet (dat kon gelukkig, prutsprogramma), vervolgens de nieuwste versie gedownload. is las namelijk dat je daarmee wel .dwg bestanden kon importeren. geopend dus en opgeslagen als SketchUp-8 file. daarna nieuwste versie weer verwijderd en oude versie weer terug op computer. beetje omslachtig maar het is gelukt!

En dat laatste gaat het maar om :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan