van een 64-bit naar een 32-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker235

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Berichten
111
hey,ik wil graag mijn windows van 64-bit naar 32-bit omzetten.
maar als ik de cd erin duw en het beginschermpje krijg kan ik install windows xp niet aanklikken (de tekst staat in het grijs).als ik dit doe van bij het opstarten krijgk ik het schermje boot from cd niet eens,met de 64bit cd wel,mijn vraag is:
wat moet ik doen om terug deze setup te kunne gebruiken voor de installatie naar de 32 bit
 
Je moet opstarten met de cd erin, niet in windows zelf.
Als je opstart met cd erin krijg je ergens te zien press a key to boot from pc dit is geloof ik voordat het bios word geladen.
Als dit niet zo is dan is het waarschijnlijk geen boot cd , of vista is uitgepakt erop gebrand en niet als img.




.
 
Laatst bewerkt:
misschien staat het grijs, en niet indrukbaar genoteerd omdat XP er al op staat?
Is er geen functie om XP te verwijderen eerst, voordat je het opnieuw installeert? Of om XP aan te passen, of up (-en in dit geval) down te graden?

Wat ikzelf nogal interessant vind is de reden waarom je naar 32 bit wilt. Ikzelf zit in die fase dat ik moet kiezen tussen 32 of 64 bit...
 
Laatst bewerkt:
ik wil graag terug naar 32 bit omdat zogoed als alle programmas 32 bit zijn(van spellekes enzo)ik gebruik tog geen photoshop enzo die zijn wel 64 bit dus als ge een 32 bit programma op een 64 draait moet die 32 bit emuleren en is het eigenlijk langzamerik hbe ook gehoord dat 64 bit eigenlijk voor 4gb ram of hoger is,maar ik weet niet om dit waar is
 
ik weet wel dat je OS met 32 bit maximaal 4GB DDR geheugen aankan. Dit is video én intern geheugen samen. Dus heb je 4 GB geheugen geplaatst en een videokaart van 512 MB, houd je nog ca. 4 - 0,5 - nogwat = 3.2 GB effectief geheugen over die ingevuld wordt door je intern geheugen.

Dus je hoeft maar max. 3.2 gig intern geheugen bij te plaatsen; meer zou niets uitmaken.

64 bit OS-systemen kunnen VEEEEL meer aan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan