• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van een A3 in excel een boek maken voor een klemboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jofriek

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Berichten
7
Bekijk bijlage A3 boekvorm.xlsx

Beste,

Ik zou graag van een groot exceltabel een boek willen maken. Omdat er behoorlijk tekst in staat, is het op A3 formaat gemaakt. De tabel wordt uit een ander programma gehaald en geëxporteerd naar excel. Het is mogelijk om dit op te splitsen (in 2x A4 bijvoorbeeld) mocht dit handiger zijn voor de oplossing.

In sheet 1 de format van de tabel. In sheet 2 een foto van een klemboek, wat schematische tekeningen ter verduidelijking wat er met het papier gebeurd in het klemboek (het grijze stuk wordt gebruikt om te klemmen) en de mogelijkheden hoe de papieren te rangschikken in een klemboek. Net wat het makkelijkst is voor de oplossing.

Het idee is dus dat ik bijvoorbeeld 30 A3 pagina's wil printen, deze in een klemboek wil stoppen, en dan een boek heb met links en rechts pagina 1. Na omslaan links en rechts pagina 2 enz...

EDIT: ik zie dat na het openen de printer instellingen niet op A3 staan. Misschien is het handig dit zelf eerst te doen en dan nog eens te kijken. De rode kolommen zijn koppen bovenaan elke pagina.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik deze graag!

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan