Van een camera naar de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubblej

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hoi,

Een oude camera met bandjes wil ik het digitaal maken naar me pc.
Eerst geprobeerd via harddisk recorder van philips maar die brand in een eigen format wat je computer niet kan lezen.(als iemand hier software voor weet vind ik het ook prima)
Ik heb al veer geprobeert.. (denk niet dat ik software hiervoor heb gemist)
Me dvd-speler ligt het denk ik ook niet aan ik heb lightscribe alles...

Ik zie altijd een poort op me computer en op laptops zitten en ook op de camera zou ik daarmee het kunnen opnemen van de videocamera?

En met welk programma zou dat dan moeten?
Kan iemand mij hier mee helpen alvast bedankt..

Of moet je een andere kabel gebruiken ik ben nog niet heel erg thuis in dit soort dingen

Ik zou voor het omzetten van de DVD-recorder bestanden gaan. Om video op een andere manier op je PC te krijgen moet je een video-capturekaart aanschaffen. De kwaliteit hiervan is vaak minder.
Om de DVD-recorder bestanden in te lezen moet je de disk afsluiten (of finalizen). Omzetten naar een bestand om te branden kun je met elk videobewerkings programma (Pinnacle Studio, Nero Vision, Ulead videostudio enz. enz.)

Ik was hem vergeten te finalizen maar nu als ik het bewerk met sony vegas of camtasia word het bestand echt supergroot is daar iets aan te doen?
7 minuten was al 5 gb toen heb ik het al naar 1 gb gekregen maar heb je daar mischien nog een handige truck voor?...

Je bent waarsch. aan het opslaan in AVI zonder codec. Installeer een Full-size codecpack en restart. Als het goed is kun je nu in het bewerkingsprogramma kiezen voor een aantal codecs, hiervoor zou je de XVID codec kunnen gebruiken.
Als je de film uiteindelijk via een DVD op een TV wil hebben, kun je met zo'n programma er vaak meteen voor DVD geschikte mpeg2 bestanden maken. Zo niet, sla dan eerst op in DV-AVI. Dit is ongeveer 12 GB/uur

http://codecpack.nl/klcodec380f.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan