• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van een lijst met data en tijden een rij maken met nulletjes en eentjes bij de data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffieh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
In werkblad 'Achtergrondberekeningen' heb ik een kolom met begindatum (dd-mm-jjjj), begintijd (uu), einddatum (dd-mm-jjjj) en eindtijd (uu). Met daaronder in de rijen de data. De data die gebruikt dient te worden is in dit werkblad groen gemarkeerd.

In werkblad 'Resultaat' heb ik:
rij 1: eerste begindatum uit werkblad 'Achtergrondberekeningen' en dan telkens +1, uiteindelijk heb ik een week met datums.
rij 2: de uren, dus cijfers 0 t/m 23. Rij 1 (datum) staat gegroepeerd boven één set van cijfers van 0 t/m 23 (de uren)
rij 3: hier moeten eentjes en nulletjes komen te staan.

Stel de info in werkblad 'Achtergrondberekeningen' is als volgt:
19-07-2016 (begindatum) 08 (begintijd) 20-07-2016 (einddatum) 10 (eindtijd)
20-07-2016 (begindatum) 16 (begintijd) 20-07-2016 (einddatum) 18 (eindtijd)

Dan wil ik dat in werkblad 'Resultaat' er ééntjes komen te staan vanaf 19-07-2016 08 tot 20-07-2016 10. Dan komen er nulletjes tussen 20-07-2016 10 tot 20-07-2016 16. En weer eentjes tussen 20-07-2016 16 en 20-07-2016 18. Dit gedeelte wil ik dus werkend krijgen. Dat de eentjes en nulletjes komen in de oranje regel van werkblad 'Resultaat'.

Het aantal rijen benodigd in werkblad 1 is variabel en ook de data in dit werkblad is variabel.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. Wie kan mij helpen? :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem niet. Misschien wel met een voorbeeldbestand.

Dankjewel, het heeft me wel op een nieuw idee gebracht. Helaas is het hebben van een uitkomst met eentjes en nulletje cruciaal.

Dus nu ook mijn vervolgvraag, ik heb nu in één rij 2x een één met daartussen nullen, bijvoorbeeld 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 (één cijfer per cel). Nou wil ik dat de tussenliggende nullen veranderen in ééntjes (niet de nullen die buiten de ééntjes staan), maar zodanig dat er niets in de cellen gezet dient te worden ivm formules. Weet iemand hier een goede code voor, bijv in VBA?

bereken het aantal uren in het werkblad met gekopieerde gegevens in kolom E:

=D2-C2

gebruik het 'numberformat' :

in de bijlage ook 0 en 1

Bijlagen

@Haije, de if-structuur is niet nodig... ;) (keurige formule trouwens :thumb:)
Code:
[English]	=--AND(F$4>=HOUR($B5);F$4<=HOUR($D5)+($D5<$B5))

[Dutch] 	=--EN(F$4>=UUR($B5);F$4<=UUR($D5)+($D5<$B5))

@Ginger:
bedankt voor de aanvulling, de formule is dezelfde als die @Cobbe hanteert voor de VWO

Ere wie ere toekomt!

Het kan ook zonder het blad 'Tussenberekeningen'.
In blad 'Resultaat'
B1 =INTEGER('Hier data van OMP kopiëren'!C2)
B2 =B1
C2 =B2+1/24 (en kopiëren naar rechts)
Gegevensformaat regel 2: u (dus alleen uren). Maar feitelijk staan hier datums en tijden.
B3 =('Hier data van OMP kopiëren'!$C2<=B$2)*('Hier data van OMP kopiëren'!$D2>B$2)
Dit kopiëren naar rechts en naar beneden.
Ik ben ervan uitgegaan dat de einddatum/tijd groter moet zijn dan de eindtijd (dus niet groter dan of gelijk aan).

Met voorwaardelijke opmaak krijgen de cellen met een 1 een oranje achtergrond.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan