van een tabel naar een andere..via Query!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EurOpa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
hey allemaal

ik heb een gegevens tabel met de klanten en termijnen. ik heb ook query aangemaakt. ik wil dat alle klanten die nog niet betaald hebben komen in de tabel factureren te staan en alle klanten die wel betaald hebben komen in de tabel gefactureerd te staan.

ja ik kan 3 keer de gegevens invoegen maar ik wil het maar een keer doen dat de query het zelf op de plek zet.

kan iemand mij mee helpen? :o
alvast bedankt!:rolleyes:

Je kan dit doen via een toevoegquery. Daar, bij criteria, zet je de voorwaarden. Maar waarom een tabel ervan maken, als alles al in je query staat. Als je werkt met een selectievakje, dan draai je toch rapporten uit van degene die betaald of niet betaald hebben. Wat jij wil doen is dus dubbel werk, en is eigenlijk dus voor niets nodig.

bedankt voor je reactie...maar hoe maak ik een toevoegQuery?...het staat niet in de lijstje bij me...

Maak een nieuwe query. Dan zie je bovenaan in het menu "Query" staan. Daar kan je die selecteren.

Snap je het niet???????

1° in je database venster klik op querys. Kies nieuw. Kies ontwerpweergave. Voeg de naam van je tabel toe.

2° In het menu bovenaan zie je nu "Query" staan. klik daar op en kies toevoeg query. Vul de naam van je nieuwe tabel in.

3° in die query, zet je bij crtiteria de voorwaarde voor toevoegen.

Zo beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan