• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Van een tekst een verwijzing naar cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

BertjeR

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Hoi allemaal

het kan misschien anders en denk ik wel veel te moeilijk.

Ik zoek in het tabblad verkopen naar een bepaalde datum op rij 2
Deze vind ik ook d.m.v. vanuit mijn blad met de volgende formule: VERGELIJKEN(A7;Verkoop!$2:$2;0) (elke datum komt maar 1x voor)

Nu weet ik dat in dezelfde rij als de datum 3 kolommen verder het bedrag staat wat ik nodig heb.
Dit bedrag wil ik graag hebben

De uitkomst is b.v.
9
9 is kolom I
wat ik wil hebben is kolom 12 dus L en dan in dezelfde rij 2

Wat is de truukje? Misschien denk ik veel te diep.

Alvast bedankt

Misschien is de titel wat misleidend maar zo dacht ik het op te lossen

het truukje dat dikwijls lukt is een voorbeeldbestandje te plaatsen.

Beetje rommelig

Maar waar nu onder tabblad Organisatie staat Omzet wil ik dus de verkoop netto van tabblad verkoop neerzetten

Hoi Emiel

Dat is niet helemaal de bedoeling.
Op het verkoop blad worden de berekeningen van de verkopen gemaakt.
Hierbij gebruik ik een deel van de organisaties zoals bv de huur. De huur moet van de verkoop bruto af zodat ik een netto verkoop overhou.

Ik heb een image toegevoegd zoals ik het zou willen. Of misschien dat het anders moet

Bijlagen

• Display netto verkoop.png
    Display netto verkoop.png
    384 KB · Weergaven: 14
Wel dat doet hij toch. dat hij sommige cellen een vraagteken plaatst is enkel omdat u die gegevens voor ons geheim houdt

Emiel

Dank sowieso voor het meedenken in dit!

Als ik het even teruglees ben ik ook niet erg duidelijk in mijn uitleg.

Er zijn geen gegevens die ik geheim hou.

• De gegevens op tabblad organisatie zijn de uitgang gegevens die ik nodig heb om de waarden te gaan vullen op tabblad verkoop. Dus in blok 1 staan de gegevens die door mij worden ingebracht. Dit zijn de gegevens wanneer iets plaatsvind met huur en kilometers.
  • Op tabblad verkoop kan dmv een lijst een keuze gemaakt worden voor een plaats. Neem als vb E2(Plaats 1) van tabblad verkoop. Wanneer ik de keuze maak voor plaats 1 wordt E2 gevuld met de datum (ik weet dus op tabblad organisatie niet in welke kolom dit komt te staan) en E3 de naam van de organisatie. F4 wordt gevuld met de huur.
  • Nu worden op het tabblad verkoop alle verkopen in gebracht. Een totaal optelling verkoop komt te staan in F2.
  • In G2 wordt in dit geval de netto verkoop berekend. Er zijn meer bedragen die eraf gaan maar dat is niet relevant hier.
Nu wil ik dat de berekende netto verkoop van het voorbeeld E2 van tabblad verkoop in kolom J2 komt te staan van tabblad organisatie. Van dit tabblad zijn alle gegevens vast en door mij ingebracht behalve natuurlijk de netto verkoop niet. Deze wordt berekend op het tabblad verkoop.

Zoals op de image
  • Knop op tabblad verkoop hoeft niet
  • Formule in cel kolom J
  • Jouw formule met de getallen achter de bestaande plaatsen dus

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb uitgelegd.

Bijlagen

• opnieuw.jpg
    opnieuw.jpg
    317 KB · Weergaven: 5
Ik heb de formule bijna. Heb nog een laatste zetje nodig

Tot nu toe:
=ADRES(2;KOLOM(INDEX(Verkoop!$2:$2;VERGELIJKEN(A2;Verkoop!$2:$2;0)+3)))
Adres geeft mij netjes $H$2 terug

Nu wil ik de waarde van $H$2 hebben
Wanneer ik het met INDIRECT probeer krijg ik altijd waarde 0 terug terwijl in $H$2 130 staat.

=INDIRECT(ADRES(2;KOLOM(INDEX(Verkoop!$2:$2;VERGELIJKEN(A3;Verkoop!$2:$2;0)+3)))) Dit werkt dus niet

Wie kan me helpen met het laatste zetje.

Bert

Opgelost

=INDIRECT("Verkoop!"& ADRES(2;KOLOM(INDEX(Verkoop!$2:$2;VERGELIJKEN(A2;Verkoop!$2:$2;0)+3))))

Ik moest nog even verwijzen naar het andere tabblad

je weet toch dat als je iets anders invult uw eerste gegevens zullen weg zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan