• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van Excel 2000 naar excel 2007, bestanden worden niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik heb tot vorige week altijd met excel 2000 gewerkt, en me daar de kunstjes aangeleerd die ik nodig was om met het programma te werken.

Na aanschaf van een nieuwe laptop, en een office 2007 pakket, open ik de oude word 2000 documenten zonder problemen.

Bij de excel bestanden lukt me dat niet.
Heb inmiddels uitgevonden via de office hulpsites dat ik de oude bestanden kan converteren naar excel 2007.

Na dit yte hebben gedaan door de knop converteren te hebben gebruikt en na de vraag het bestand te converteren, het programma af te sluiten en opnieuw te starten op ja geklikt en het bestand wordt weer geopend.

Wanneer ik dan excel sluit, en het bestand wil openen door te dubbelklikken op het bestand, krijg ik de melding dat het bestand niet geopend kan worden.

Excel.jpg

Is er iets fout met mijn oude bestanden of mis ik iets in excel 2007?

Ik werk ook met xl2000 en xl2007, kan probleemloos de *.xls-bestanden openen in xl2007.
Andersom werkt niet, dan moet je je bestand opslaan als Excel97-2003 werkmap.

Dus als je je bestand opent in xl2007 moet je het niet afsluiten maar opslaan als, daar kies je voor werkmap of werkmap met macro's.
Als je het bestand door middel van dubbelklikken wil openen dien je in bestandsbeheer de extentie aan te passen.

Post anders eens een bestand(dat niet werkt) kunnen we eens testen.

Laatst bewerkt:
Ik wil de bestanden dus d.m.v dubbelklikken kunnen openen in zowel xl2000 als in xl2007.

Heb een nieuwe laptop moeten kopen, omdat de oude de hardware niet jofel meer was, de andere pc39s draaien naar tevredenheid en al jaren zonder problemen op xp met office 2000.

Dubbelklik dan op het bestand en kies in het schempje voor de 2de optie - een programma in een lijst.....-
Zoek daar naar XLS en vink onderaan de optie - Altijd dit programma.....

Dan zou het moeten lukken doch enkel als je bestand nog de extentie xls heeft.

Het moet een excel-bestand zijn waar je op dubbelklikt en je moet zoeken naar het programma Excel(xls) om te openen.

Het dubbelklikken op het excel bestand was niet het probleem :)

Het vinden van een juist programma echter wel.
Via het schermpje en dan zoeken in de geïnstalleerde programma's, wel.
Ik ga er van uit dat het excel bestand in een office map moet staan.
En via het schermpje vind ik in geen van de mappen iets.

Handmatig zoeken op de c schijf leverde me onde rmeer dit op, maar welke te gebruiken?

Excel.exe Map C:\Windows\installer\$patchcaches\managed\0000 typetoepassing

Excel.exe Map C:\Programfiles(x86)MicrosoftOffice\Office12 type toepassing

En dan kwam ik nog tegen Excel12.xlsx zonder verdere info.
Lijkt me niet de laatste te gebruiken

Hier is een jpg'tje waar je dat kan vinden.

Bijlagen

• Office12.jpg
    Office12.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 70
:thumb:Dat was de oplossing.

Hartelijk dank.:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan