Van excel lijst naar distributielijst outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwekmek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
:mad:Oke, helemaal gek word ik van het volgende:
Ik heb een lijstje (paar honderd) emailadressen in een excelbestandje, en deze wil ik simpelweg naar outlook 2003 & 2007 overzetten als distributielijst, om zo deze mensen allemaal een mailtje te kunnen sturen. Ik heb geprobeerd om deze mensen eerst bij contactpersonen toe te voegen (exportje van huidige lijstje, en dan copy paste met lijstje van nieuwe adressen, en weer importeren) maar dan doettie maar 40, namelijk zoveel als er geexporteerd werden.
Is het niet op een of andere manier mogelijk om deze 400 emails ineens in een distributielijst te planten? Ik heb me al scheel gezocht op google, maar kom er niet uit. Was niet van plan om ze eerst allemaal met de hand in te voeren en dan naar een distributielijst te kopieren eigenlijk...

Iemand?

Het is even pionieren, maar uiteindelijk heel simpel….

Maak een excel-werkboek met bijvoorbeeld in kolom A namen, en in kolom B mailadressen.
Geef die kolommen een naam type in A1 “naam” en in B1 “mailadres”
Het is belangrijk dat je nu een gegevensbereik definieert. Je kan bepaalde (groepen) cellen in excel benoemen (named range).
Selecteer alle gegevens die je wilt importeren. Klik nu met je muis op het vakje helemaal links bovenin de excel-scherm waarin waarin “A1” staat, en geef het bereik daarin een naam, bijvoorbeeld “probeersel”

Sla het bestand nu gewoon op als xls, ergens op je schijf en sluit het bestand.

Open nu Oulook, en kies voor importeren/exporteren in het menu [bestand] kies voor “uit een ander programma of bestand importeren” >> [volgende] en vervolgens voor “microsoft excel” >> [volgende]
Je kan nu met [bladeren] de locatie van het bestand aangeven, en je kan aangeven WAAR je de gegevens wilt importeren. (Let op: als het een lange lijst is, doe je er verstandig aan om even een apart mapje te maken in outlook, anders komen ze tussen al je andere contacten in te staan….)

Je krijgt nu een lijstje te zien met bereiken in het geselecteerde bestand. Klik het vierkante selectievakje aan, en kies nu voor “aangepaste velden toewijzen”
Er verschijnt een schermpje in 2 delen. Sleep vanuit het linkerveld de kreet “naam” naar “naam” in het rechterveld en doe hetzelfde met “mailadres”.
Je kan dit zoveel uitbreiden als je wilt, met adressen, telefoonnummers, en noem maar op… dat spreekt verder voor zich, werkt hetzelfde. Vergeet niet om in het excel bestand de kolommen even te een naam te geven het bereik te definiëren en te benoemen.

Druk nu op “voltooien” en klaar.

oh ja.... let even op dat je als bereik geen hele kolommen neemt. Als je dat doet, en je selecteert kolom A en kolom B als bereik, ga je 2x65536 = 131072 cellen importen, en dat worden heel veel lege entries....

Laatst bewerkt:
Super!
Het probleem zat 'm idd in het gegevens bereik. Wel ff onduidelijkheidje: ik wil ze in 'n distributielijst hebben eigenlijk. Ik heb ze nu geimporteerd in 'n map "leden", maar als ik in een distributielijst leden wil importeren ziet ie alleen de map contactpersonen, en geen andere (sub)mapjes??

Heb het gevonden!
Voor de eventuele andere nieuwsgierigaard:
je moet bij contactpersonen onder eigenschappen ff aanvinken dat het een outlook adresboek is.

Mag 'n slotje op!

Zet er dan ook even een 'slotje' op ..... onderaan: Status van de vraag: vraag is opgelost :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan