• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van excel naar access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste,

graag zou ik bekijken of ik een excelbestand met een tabel, macro's en een userform kan overzetten naar acces om daar dan verder op te werken...
Helaas heb ik niks van kaas gegeten van acces :)

De bedoeling zou zijn dat meerdere mensen tegelijk het programma kunnen gebruiken om maaltijden te reserveren.

In bijlage het bestand in excel.

Alvast dank!

Groeten,
Spiesse

Bekijk bijlage V.xlsm

Beste,

Je kan een exceltabel koppelen aan een accesstabel maar de macro's moeten in het accessbestand staan.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb uw bestand eens grondig bekeken en heb meer vragen dan antwoorden. Ik zie daar velden zoals oud gebouw, barcode enz? Ook heb ik geen idee wat je met je formulier doet, je hebt één invulveld, hoe kies je dan soep of maaltijd? Wat gaat er in dat ene veld? Dus vragen genoeg. Wat ik aanraad is een functioneel ontwerp te maken, dan kan ik wel eens kijken als ik er iets bruikbaar van kan maken.
Dus je zet op papier welke gegevens er in de tabel van werknemers moet komen, naam voornaam, foto ? Wat moet er in de tabel producten komen? Vb bij product soep heb je ook onderverdelingen zoals tomatensoep, groetensoep. Hoe moet het resultaat van de ingaves eruit zien? Ik neem aan dat je ook een beheerderssectie moet hebben voor aanpassingen waar andere werknemers alleen aan het invulformulier kunnen. Hoe loggen de werknemers in? enz. Dus de eerste stap is een zo'n compleet mogelijk functioneel ontwerp te maken, dan kunnen we mischien verder.
Greetz

Goedemorgen beiden,

ik kan begrijpen dat er veel vragen zijn rond het bestand. Daarom geef ik graag het antwoord op uw vragen gast0660.

In het invulveld wordt een barcode ingescand die bestaat uit volgende onderdelen: 00xxxxSOEP, 00xxxxMAALTIJD, 00xxxxMEENEEM. (de x staat voor het wnnr).

Van hieruit worden via formules de naam gezocht en wordt de ingescande barcode in stukken getrokken. Bij SOEP verschijnt een foto van een soep, bij MAALTIJD een foto van een bord. Er wordt geen onderverdeling gemaakt zoals groentensoep, tomatensoep ed.

Het gebouw wordt automatisch aangevuld door de userform (er komt een PC in ons oud gebouw te staan, en een PC in ons nieuw gebouw). Afhankelijk van de locatie wordt dus oud of nieuw ingevuld.

Op zich zou het een exe-bestand mogen worden die enkel door de werknemers gebruikt wordt. De beheerder (ik in dit geval) moet idd kunnen ingrijpen als er iets misgaat, maar ik vermoed dat dit via de tabel in acces rechtstreeks kan?

Indien er nog verdere vragen zijn hoor ik het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan