• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van excel naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarumanZB

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een factuur gemaakt in Excel.
Allemaal heel mooi.

Blad1 is het invoerscherm
Blad2 haalt ie de codes vandaan ( bij invoeren 1 = artikel XXXXXX)
Blad3 is de uitvoerscherm, dit scherm zou ik graag willen exporteren naar Word.

Dit moet kunnen door middel van een knop.
Ik weet dat het ook via speciaal plakken kan enzo.
Maar ik vind het makkelijker als het gaat met een knop.
bijv. knop ''exporteren naar Word"
Zodat ie Word opent en blad3 erin zet.

Nu komt het, ik heb geen kennis van VBA, weet iemand wat ik moet doen?

mvg

Sander
 
Het lijkt mij dat je dat ook niet nodig hebt. Ik heb ook geen verstand van visual basic.
Maar je kan het ook via een converter doen. Weet niet wat het resultaat zal worden en of alles wel goed geconverteerd word, maar het proberen waard.
Even een extra copy maken van je bestand die je wilt overzetten op een andere plek zodat je het kan bewerken zonder risico's.

Ik dacht aan dit converter programma:
http://www.processtext.com/abcexcel.html
 
Het lijkt mij dat je dat ook niet nodig hebt. Ik heb ook geen verstand van visual basic.
Maar je kan het ook via een converter doen. Weet niet wat het resultaat zal worden en of alles wel goed geconverteerd word, maar het proberen waard.
Even een extra copy maken van je bestand die je wilt overzetten op een andere plek zodat je het kan bewerken zonder risico's.

Ik dacht aan dit converter programma:
http://www.processtext.com/abcexcel.html


Hey

Het factuur is niet voor mijzelf, dus het moet zo simpel mogelijk zijn. Dit leek mij het makkelijkste om een knop in excel te plaatsen.
Maar toch bedankt!:D

mvg

Sander
 
ALT-F11 >> Invoegen >> Module >> Code plakken
Gewenste kopieërbereik aanpassen bij Set rngData
Code:
Sub XLRangeToDoc()
     'copy range to table in word doc
     '
    Dim objWordApp As Object
    Dim objWordDoc As Object
    Dim rngData As Range
     
    Set rngData = Sheets("Blad3").Range("A1:G40") 'wijzig dit in het juiste bereik
     
     ' create instance of word and open doc
    Set objWordApp = CreateObject("Word.application")
    objWordApp.Visible = True
    Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Add
    
    ' goto bookmark
    'objWordDoc.Bookmarks("InsertHere").Range.Select
     
     ' Copy xl range
    rngData.Copy
     
     ' Paste the range
    objWordApp.Selection.PasteSpecial Link:=False, DataType:=1, _
    Placement:=0, DisplayAsIcon:=False
     
    objWordDoc.Save
    objWordDoc.Close
    objWordApp.Quit
     
    Set objWordDoc = Nothing
    Set objWordApp = Nothing
     
End Sub

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Hey

het werkt! thnx!

Maar hoe krijg ik er een knop in? ipv extra blad?


ALT-F11 >> Invoegen >> Module >> Code plakken
Gewenste kopieërbereik aanpassen bij Set rngData
Code:
Sub XLRangeToDoc()
     'copy range to table in word doc
     '
    Dim objWordApp As Object
    Dim objWordDoc As Object
    Dim rngData As Range
     
    Set rngData = Sheets("Blad3").Range("A1:G40") 'wijzig dit in het juiste bereik
     
     ' create instance of word and open doc
    Set objWordApp = CreateObject("Word.application")
    objWordApp.Visible = True
    Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Add
    
    ' goto bookmark
    'objWordDoc.Bookmarks("InsertHere").Range.Select
     
     ' Copy xl range
    rngData.Copy
     
     ' Paste the range
    objWordApp.Selection.PasteSpecial Link:=False, DataType:=1, _
    Placement:=0, DisplayAsIcon:=False
     
    objWordDoc.Save
    objWordDoc.Close
    objWordApp.Quit
     
    Set objWordDoc = Nothing
    Set objWordApp = Nothing
     
End Sub

Mvg

Rudi
 
Beeld >> Werkbalken >> Formulieren >> Opdrachtknop
Macro selecteren >> OK
Tekst op knop aanpassen

Mvg

Rudi
 
het moet zo simpel mogelijk zijn.

1. maak een leeg worddocument

2. Zet daarin het volgende veld

{INSERTFILE E:\\test.xls blad3!A1:K20}
(dat doe je met ctrl-F9, waarna je tussen de accolades de tekst typt.)
Vervang E:\\test.xls door de naam van het Excel-bestand met de faktuurgegevens.
Let op : alle mapnamen dienen gescheiden te worden door dubbele backslashes \\
Vervang blad3!A1:K20 door de werkbladnaam en het gebied met de faktuurgegevens.

3. Sla het worddocument op als E:\factuur.doc

4. zet in de excelmacro

Code:
    Sub factuur()
      With Getobject("E:\factuur.doc")
        .content.fields.update
        .saveas "E:\nieuwefaktuur.doc"
        .close 0
     End with
   End Sub

5. koppel deze macro aan een knop in het Excelbestand en je bent klaar.
 
@snb
Moet je dan ook niet de opslagnaam variabel maken want anders krijg je toch steeds de melding dat het document al bestaat en of het betreffende document dan moet overschreven worden ?(afhankelijk van de bedoeling v/d vraagsteller natuurlijk zijnde alle fakturen apart opslaan of zelfde document steeds hergebruiken)
In mijn voorstel krijg je dus steeds de vraag om een opslagnaam en in jouw voorstel krijg je steeds de vraag van het al bestaande document

Mvg

Rudi
 
hey

Sorry, ik heb nog een vraagje.
ik weet het ben een zeur.. en een noobje als het op marco's aan komt.

het werkt perfect. een mooie knop in excel geplaatst en hij kopppelt blad3 met inhoud naar Word.

Maar nu komt het, hij neemt de rasterlijnen ook mee, terwijl ik dit uit heb gezet via
Extra-->Opties-->Vensteropties, rasterlijnen niet aangevinkt.

Weet iemand hoe je dit moet oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Probeer volgende eens
In Word >> Tabel >>Rasterlijnen verbergen

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan