van .exe een opstartbare dvdschijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB2505

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
66
Hoi,

Ik heb een .exe bestand en dat moet op een cd gebrand worden. Het moet vervolgens geboot worden bij het opstarten van m'n pc. Hoe kan ik dit het beste doen?

mvg,
MB
 
Een .exe is een uitvoerbaar bestand binnen Windows. Je kan dus niet van opstarten.

Wat je wel kan proberen is een lege cd in de lade en dan de .exe openen binnen windows, misschien gaat dat programma dan de cd branden.

Welk programma is dat dan?
 
Het is een (legale) Windows Vista bestand. Het is de bedoeling dat ik hem (als iso??) op een dvd brand en hem zo kan booten, vervolgens hem te installeren op een lege pc.

mvg,
MB
 
Je zei toch een .exe?

Maar een .iso is wel mogelijk om te branden, klik daarvoor rechts op de .iso, openen met --> Windows-hulpprogramma voor het branden van schijfimages.

daarmee moet het lukken.
 
Even wat onduidelijkheid van mij kant...

Het is inderdaad een .exe bestand. Maar het is de bedoeling die te comprimeren tot een .iso en die iso vervolgens op een schijfje te branden, zodat ik daarmee kan booten
 
Dat heeft hetzelfde effect als de .exe direct op de cd branden. Dat gaat dus niet lukken, tenminste het booten niet. En wat voor programma is dat dan?

Al geprobeert de .exe in windows te openen?
 
mrHenkie: dat snap ik niet, als je er een bootable ISO van maakt, kun je hem wel op een schijf branden.
Dit kan volgens mij met MagicISO.
Even voor je opzoeken hoe je van exe een ISO maakt.
...
Helaas moet ik je teleurstellen, je kan een EXE niet naar een ISO converteren.

Wat je wel kan doen is een bootable ISO op een CD branden. Maar dat s een beetje offtopic omdat je een .ExE bestand hebt..
 
Kortom: dat gaat niet lukken. Wat als je de .exe binnen windows opent? Dan moet er wel wat gebeuren.
 
Nero kan wel bootable cd's of dvd's maken.
Van .exe bestanden via een autorun.inf
 
Een autorun.inf zorgt dat hij direct opstart als je de cd in de computer doet als windows al is opgestart.
 
Hoi,

Ik heb dus een legale windows installatie. Het is een gedownloadde, en zodoende een .exe bestand. Het is de bedoeling dat ik er een schone,lege, geformatteerde pc een nieuw leven mee geef. Ik ga zelf ook nog wat zoeken, ik hoop nog op een aantal reacties!

mvg,
 
En nu wil ik eindelijk wel weten wat er gebeurt als je de .exe opent.
 
Ik kon hem als .exe niet openen. Met Power ISO, een virtuele cdromdrive heb ik hem als ISO gebrand op een dvd. Volgens mij moet ik hem nu gewoon kunnen booten. Ik ga het morgen proberen.

mvg,
MB
 
Het is helaas niet gelukt! IK ga een andere manier proberen, bedankt voor de moeite!

mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan